Od 17 marca obowiązują nowe zasady korzystania z usług Urzędu Miasta Torunia. Z większością działów można się kontaktować wyłącznie drogą elektroniczną, przez telefon lub pocztą. W przypadku kilku działów – patrz punkty od 2 do 6 – gdy wizyta w urzędzie będzie konieczna obowiązują zapisy na konkretny termin.
W trosce o minimalizowanie źródeł zakażenia koronawirusem większość działów Urzędu Miasta Torunia zmienia od wtorku (17 marca 2020) sposób funkcjonowania. Wskazane w tym punkcie działy pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 7:30-15:30 i można się z nimi kontaktować tylko za pomocą środków komunikacji elektronicznej, telefonów i poczty (po kliknięciu w nazwę działu przejdziemy do danych kontaktowych w BIP):
- Biuro Ekonomiki i Nadzoru Właścicielskiego;
- Biuro Kadr i Płac;
- Biuro Kontroli;
- Biuro Miejskiego Konserwatora Zabytków;
- Biuro Mieszkalnictwa;
- Biuro Obsługi Urzędu;
- Biuro Ogrodnika Miejskiego;
- Biuro Projektów Informatycznych;
- Biuro Rady Miasta;
- Biuro Rewitalizacji;
- Biuro Toruńskiego Centrum Miasta;
- Inspektor Ochrony Danych;
- Kancelaria Prezydenta Miasta;
- Miejski Rzecznik Konsumentów;
- Wydział Architektury i Budownictwa;
- Wydział Budżetu i Planowania Finansowego;
- Wydział Edukacji;
- Wydział Ewidencji i Zezwoleń;
- Wydział Geodezji i Kartografii;
- Wydział Gospodarki Komunalnej;
- Wydział Gospodarki Nieruchomościami;
- Wydział Inwestycji i Remontów;
- Wydział Komunikacji Społecznej i Informacji;
- Wydział Księgowości;
- Wydział Kultury;
- Wydział Ochrony Ludności;
- Wydział Podatków i Windykacji;
- Wydział Prawny;
- Wydział Promocji i Turystyki;
- Wydział Rozwoju i Programowania Europejskiego;
- Wydział Sportu i Rekreacji;
- Wydział Środowiska i Ekologii;
- Wydział Zdrowia i Polityki Społecznej.
Działają dwa Punkty Informacyjne Urzędu Miasta Torunia: PIUM Centrum na Wałach gen. Sikorskiego 8 oraz PIUM Grudziądzka na ul. Grudziądzkiej 126 B. Przy czym w PIUM-ach można jedynie zostawić korespondencję papierową – poprzez WRZUCENIE DOKUMENTÓW DO SPECJALNYCH URN PODAWCZYCH oraz uzyskać podstawową informacje o zasadach funkcjonowania urzędu. Nie jest możliwe załatwianie w PIUM-ach żadnych innych spraw.
Sprawy związane z pojazdami, w szczególności z rejestracją samochodów i uzyskiwaniem dowodów rejestracyjnych czy praw jazdy można załatwiać w Wydziale Komunikacji (ul. Wały gen. Sikorskiego 25) osobiście, ale WYŁĄCZNIE PO WCZEŚNIEJSZYM UMÓWIENIU SIĘ NA TERMIN – za pomocą telefonu, maila lub systemu kolejkowego.
Sprawy związane z dowodami osobistymi i z wyborami można załatwiać w Wydziale Spraw Administracyjnych (ul. Batorego 38/40) osobiście, ale WYŁĄCZNIE PO WCZEŚNIEJSZYM UMÓWIENIU SIĘ NA TERMIN – za pomocą telefonu, maila lub systemu kolejkowego. Osoby, które chcą uzyskać wpis na listę wyborców lub zaświadczenie o prawie do głosowania mogą to zrobić w późniejszym terminie (pierwsza ze spraw do 5 maja, druga do 8 maja).
Sprawy związane ze zgłaszaniem zgonów, zgłaszaniem urodzin z uznaniem ojcostwa, a także w uzasadnionych przypadkach ze ślubami można załatwiać w Urzędzie Stanu Cywilnego (ul. Bydgoska 5) osobiście. Zachęcamy do WCZEŚNIEJSZEGO UMAWIANIA SIĘ NA TERMIN – za pomocą telefonu, maila lub systemu kolejkowego – dzięki czemu czas oczekiwania będzie krótszy co zminimalizuje ryzyko zakażenia się od przypadkowych osób.
Sprawy związane z orzekaniem o niepełnosprawności, podwyższania stopnia orzeczenia, wydawania orzeczeń uprawniających do świadczeń pielęgnacyjnych czy odbioru kart parkingowych i legitymacji osoby niepełnosprawnej można załatwiać w siedzibie Miejskiego Zespołu ds. Orzekania o Niepełnosprawności (ul. Fałata 39) osobiście, ale WYŁĄCZNIE PO WCZEŚNIEJSZYM UMÓWIENIU SIĘ NA TERMIN – za pomocą telefonu, maila lub systemu kolejkowego
W kasach Wydziału Księgowości (ul. Grudziądzka 126 B) można dokonywać wpłat gotówkowych.
W każdym z działów wskazanych w punktach od 2 do 7 ruchem będą kierować pracownicy ochrony.
– Chcemy, aby kontakt był bezpieczny dla mieszkańców i urzędników. Aby mógł być bezpieczny musi odbywać się w odpowiednich warunkach i być jak najrzadszy, dlatego prosimy Państwa o zrozumienie – mówił podczas konferencji prasowej prezydent Torunia Michał Zaleski. – Niektóre drzwi do urzędu i miejskich instytucji będą przymknięte, ale urząd miasta jest dostępny cały czas za pośrednictwem Internetu, telefonu i maili. Adresy i numery telefonów znajdziecie na stronie internetowej urzędu miasta. Proszę także pamiętać o możliwości korzystania z profilu zaufanego i podpisu elektronicznego – do podpisywania pism składanych elektronicznie.
– Są oczywiście zakresy spraw, które trzeba załatwić osobiście i w dalszym ciągu toruński magistrat oferuje taką możliwość w pewnym zakresie. Osobisty kontakt w dwóch PIUM-ach oraz kilku wybranych wydziałach będzie możliwy, ale po uprzednim kontakcie telefonicznym lub mailowym i umówieniu się na spotkanie – wyjaśnia prezydent Zaleski.
W Urzędzie Miasta Torunia działają dodatkowe telefony informacyjne, pod którymi można uzyskać informację o sposobie załatwienia sprawy. Pracownik może także przełączyć rozmowę do właściwego działu urzędu:
- 56 611 87 90
- 56 611 86 53
- 56 611 87 77
- 56 611 85 80
Istnieje także możliwość kontaktu mailowego: kontakt@um.torun.pl