Dokumenty o wypłatę świadczenia można składać elektronicznie od 1 lipca. Natomiast od 1 sierpnia rozpoczęło się przyjmowanie ich w formie tradycyjnej.
Program „Dobry Start” skierowany jest do uczniów, którzy nie ukończyli 20. roku życia, a w przypadku dzieci niepełnosprawnych – do ukończenia 24. roku życia. Świadczenie przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny.
W formie elektronicznej wnioski można składać za pośrednictwem bankowości elektronicznej, Portalu Informacyjno-Usługowego emp@tia oraz PUE ZUS. W tradycyjnej, papierowej formie przyjmowane są w jednostkach samorządowych obsługujących pomoc społeczną w danej gminie/mieście.
W przypadku wniosków złożonych w lipcu i sierpniu, rodziny wyprawkę otrzymają nie później niż 30 września. Dostarczenie wniosku w kolejnych miesiącach oznacza, że czas na jego rozpatrzenie i wypłatę świadczenia to dwa miesiące od momentu złożenia wniosku.
Termin składania dokumentów mija 30 listopada 2019 r.
Więcej informacji na temat Programu przeczytać można TUTAJ