Wrocław: Kampania społeczna „Niepełnosprawność. Niewidzialność? To ja!”

We Wrocławiu ruszyła kampania społeczna pn.„Niepełnosprawność. Niewidzialność? To ja!” . Ma ona za zadanie zwiększyć świadomość mieszkańców i mieszkanek Wrocławia na temat funkcjonowania, udogodnień oraz savoir-vivre wobec osób z niepełnosprawnościami w szeroko rozumianej przestrzeni publicznej, ze szczególnym uwzględnieniem komunikacji miejskiej.

W ramach kampanii powstało i jeszcze powstanie szereg materiałów (plakaty, filmiki, wywiady, wystawa, itd.), których spójny przekaz zwiększa wiedzę oraz kładzie nacisk na zrozumienie potrzeby udogodnień, z jakich korzystają na co dzień osoby ze szczególnymi potrzebami. Poprzez wizualizację życiowych sytuacji organizatorzy chcą edukować i budować obywatelskie społeczeństwo bez barier.

Pomysł kampanii jest efektem spotkań wrocławskiej Grupy Branżowej ds. Osób z Niepełnosprawnościami i Dostępności przestrzeni publicznej oraz usług. Grupa branżowa powstała w listopadzie 2018r, tworzy ją ponad 30 wrocławskich organizacji pozarządowych, instytucji samorządowych i grono ekspertów z obszaru szeroko rozumianej niepełnosprawności i dostępności.

Celem kampanii jest zwiększenie wiedzy i świadomości mieszkańców Wrocławia na temat rzeczywistych potrzeb osób z niepełnosprawnościami w przestrzeni publicznej (ze szczególnym uwzględnieniem pojazdów komunikacji miejskiej) oraz udogodnień dla osób z niepełnosprawnością wprowadzanych w przestrzeni publicznej (np. środkach transportu, na parkingach, w obiektach kultury, urzędach, szkołach, uczelniach, na przystankach i w biurach). Organizatorzy mają nadzieję, że dzięki naszej kampanii wzrośnie np. poziomu akceptacji i zrozumienia pasażerów wobec udogodnień dla osób z niepełnosprawnościami stosowanych w pojazdach miejskiej komunikacji publicznej.

Podsumowaniem całej kampani będzie wystawa, która zostanie zorganizowana i zaprezentowana w przestrzeni Wrocławia w listopadzie 2021 r. Przedstawiciele środowiska osób z niepełnosprawnościami będą w placówkach edukacyjnych prowadzić spotkania z dziećmi i młodzieżą, aby oswoić uczniów z różnymi niepełnosprawnościami i uwrażliwić ich na potrzeby osób z niepełnosprawnościami.

Więcej informacji oraz przykładowe plakaty jakie powstały w ramach kampanii znaleźć można TUTAJ

Źródło: wro-ngo.pl
Print Friendly, PDF & Email