Jakie sprawy można załatwić w urzędzie miasta, a jakie online? Które budynki są czynne i w jakich godzinach?
W trosce o wygodę mieszkańców, ale również bezpieczeństwo, zarówno osób korzystających z usług urzędu miasta, jak i pracowników olsztyńskiego magistratu, Urząd Miasta w Olsztynie informuje, że wciąż pracuje w ograniczonym zakresie.
– W dalszym ciągu zachęcamy do załatwiania spraw zdalnie. Jednocześnie informujemy, że otworzyliśmy wszystkie wejścia do naszych budynków, ale dostępne są one tylko dla osób, które nie mogą załatwić sprawy zdalnie. Swobodnie przemieszczać się po budynkach mogą jedynie pracownicy urzędu – czytamy na stronie UM.
URZĄD STANU CYWILNEGO:
- zgłoszenia zgonów,
- zgłoszenia narodzin – TYLKO w sytuacji, gdy należy złożyć oświadczenie uznania ojcostwa, po wcześniejszym umówieniu wizyty telefonicznie lub gdy mieszkaniec nie posiada profilu zaufanego w epuap,
- zgłoszenia ślubu konkordatowego i cywilnego (po wcześniejszej rezerwacji daty i godziny).
Od 6 czerwca zwiększono liczbę osób, które mogą uczestniczyć w ceremonii ślubnej, stosownie do wielkości sali. W Olsztynie oznacza to 13 osób, włącznie z parą młodą.
Uwaga: zaświadczenia do ślubu konkordatowego wydawane są nie wcześniej niż na 4 tygodnie przed datą ślubu, po wcześniejszym umówieniu wizyty mailowo lub telefonicznie.
Wszystkie pozostałe sprawy, m.in. zgłoszenia narodzin (gdy rodzice dziecka pozostają w związku małżeńskim) czy odpisy aktu stanu cywilnego należy zgłaszać przez platformę epuap lub korespondencyjnie.
W sytuacjach związanych z wydaniem zaświadczenia do ślubu konkordatowego oraz ustaleń terminu ślubu cywilnego – mieszkańcy proszeni są o kontakt telefoniczny: tel. 89 527-21-38, tel. 89 527-31-11, wew. 363 lub mailem: usc@olsztyn.eu.
W pozostałych przypadkach zaleca się kontakt telefoniczny z USC lub mailowy.
WYDZIAŁ KOMUNIKACJI:
Bezpośrednia obsługa w Wydziale Komunikacji zostaje ograniczona wyłącznie do rezerwacji on-line (nie będą wydawane „numerki”, tak jak dotychczas). Sukcesywnie będą zwiększane możliwości elektronicznej rezerwacji kolejki. Obecnie przyjmowanych jest 110 osób dziennie.
BIURO OBSŁUGI KLIENTA:
– Dla wspólnego bezpieczeństwa w dalszym ciągu zachęcamy do załatwiania spraw zdalnie, ale informujemy, że ze wszystkich usług Biura Obsługi Klienta można też korzystać osobiście – podkreślają urzędnicy.
SALA OBSŁUGI KLIENTA (WEJŚCIE OD UL. 1 MAJA):
W Sali Obsługi Klienta realizowana jest bezpośrednia obsługa mieszkańców we wszystkich obszarach. Czynna jest od poniedziałku do piątku. Poniedziałki (w godzinach 8:15–15:45), wtorki–piątki (w godzinach 7:45–15:15):
- punkt informacyjny (poza przyjmowaniem pism ze względu na kwarantannę i konieczność składania ich w skrzynkach umieszczonych na parterze w ratuszu),
- profil zaufany,
- karta dużej rodziny,
- realizacja spraw związanych z działalnością gospodarczą,
- prowadzenie spraw związanych z wydawaniem zezwoleń na sprzedaż i podawanie alkoholu.
GODZINY OTWARCIA URZĘDU:
Urząd Miasta Olsztyna czynny jest od poniedziałku do piątku. W poniedziałki w godzinach 8:00–16:00, od wtorku do piątku 7:30–15:30.
Wyjątek stanowi Sala Obsługi Klienta (wejście od ul. 1 Maja).
PUNKT OBSŁUGI KLIENTA W GALERII WARMIŃSKIEJ:
W związku z zagrożeniem epidemią COVID-19 Punkt Obsługi Mieszkańców w Galerii Warmińskiej zostaje zamknięty do odwołania. Powyższa decyzja podyktowana jest troską o bezpieczeństwo mieszkańców Olsztyna. Wszystkie bieżące informacje dotyczące otwarcia Punktu Obsługi Mieszkańców w Galerii Warmińskiej przekazywane będą za pomocą komunikatów zamieszczonych na stronie internetowej Urzędu Miasta.
Wykaz spraw, które można załatwić na odległość, można znaleźć tutaj.