W październiku wystartowała kolejna odsłona kampanii Movember Polska. Już po raz szósty mężczyźni z całej Polski będą mogli skorzystać z bezpłatnych badań profilaktycznych, a tym samym sprawdzić stan swojego zdrowia. Tegoroczną edycję wydarzenia wypromuje niecodzienna sesja zdjęciowa z udziałem aż sześciu ambasadorów.
Co roku na całym świecie wąsy wykorzystywane są jako symbol męskości i narzędzie do prowokowania rozmów o nowotworach jąder i prostaty. W najnowszej edycji ta prowokacja nabiera jednak nowego wymiaru – panowie bardzo różni, ale połączeni wspólnym pomysłem, występują wyłącznie w bokserkach, skarpetkach i klapkach. W ten sposób chcą zwrócić uwagę na siebie i pozytywny przekaz kampanii, który mówi o tym, że nowotwór wcześnie wykryty daje szanse na szybkie wyleczenie. Jak co roku hasło przewodnie akcji brzmi: „Zrób to dla jaj”.
Szóstą edycję akcji Movember Polska promują YouTuberzy – Cyber Marian i Michał Bańka (z kanału Baniak Baniaka), prezenterzy telewizyjni Dandris i Mateusz Jędraś, a także brązowy medalista tegorocznych Mistrzostw Świata w Streetliftingu, Juan Zumeta i wreszcie Michał Pałubski, który jest przykładem na to, że z męskim rakiem można wygrać.
Bielizna i akcesoria również nie są przypadkowe. Majtki z instrukcją samobadania oferuje Cupsell.pl, okolicznościowe skarpetki przygotowała Takapara.com, a całość „stroju” dopełniają kultowe klapki Kubota. Zakup tych akcesoriów pozwala wspierać bezpłatne badania, które organizatorzy kampanii przeprowadzą w tym roku aż w 8 miastach.
– Od samego początku robimy Movember po swojemu, koncentrując się na niecodziennej komunikacji i realizacji badań. Pokazujemy, że raka nie warto się bać. Warto za to się badać, żeby zadbać o swoje zdrowie. Jeśli jakiś mężczyzna ma opory przed rozebraniem się na kilka minut u lekarza, niech spojrzy na naszych ambasadorów. Oni rozebrali się, żeby namówić całą Polskę do zainteresowania się męskim zdrowiem – opowiada Jakub Kajdaniuk z Fundacji Kapitan Światełko. – Wybraliśmy badania, które są bezbolesne, nieinwazyjne i pozwalają uzyskać wynik od razu. Dlatego panów przed 40-stką zapraszamy na 50-minutowe badanie USG, panów starszych z kolei, na pobranie krwi z palca i badanie PSA [pobranie krwi z żyły łokciowej – red.].
Kolejny raz dzięki Nationale-Nederlanden i przy wsparciu Bayer oraz Hydrex, mobilny gabinet wyruszy w trasę już w połowie października.
Według danych z raportu Nationale-Nederlanden jedynie 51 proc. Polaków regularnie wykonuje badania profilaktyczne w celu wykrycia choroby. Mimo rosnącej skali zachorowań, mężczyźni rzadziej niż kobiety podejmują aktywne działania prewencyjne.
– Od 2015 roku wspieramy działania Movember Polska. Zależy nam, aby akcja była dla panów pretekstem do zadbania o własne zdrowie. Razem z Fundacją Kapitan Światełko zachęcamy również do prowadzenia zdrowego stylu życia, co pozwoli zminimalizować ryzyko zachorowania. Mamy nadzieję, że i w tym roku wielu mężczyzn potwierdzi swoje zdrowie, ale też poważnie pomyśli o zabezpieczeniu się na wypadek niespodziewanych zdarzeń – mówi Marta Pokutycka-Mądrala, rzecznik prasowy Nationale-Nederlanden.
Badania będzie można wykonać aż do połowy grudnia, według harmonogramu:
- 19 X – Wrocław, Arkady Wrocławskie
- 26 – 27 X – Kraków, Galeria Bronowice
- 9 XI – Gliwice, CH Forum
- 15 – 16 XI – Poznań, Międzynarodowe Targi Poznańskie*
- 23 XI – Warszawa, Plac Unii Lubelskiej
- 24 XI – Katowice, Galeria Katowicka
- 30 XI – Lublin, Vivo!
- 14 – 15 XII – Warszawa, Mustache Yard Sale
Badania nie wymagają żadnego wcześniejszego przygotowania.
– Tegoroczną akcję wspierają Nationale-Nederlanden, Bayer i Fluor S.A. Badania USG umożliwia Profimedical, testy PSA dostarcza Hydrex z marką Domowe Laboratorium. Skarpetki, majtki i klapki można nabyć odpowiednio w sklepach Cupsell.pl, Takapara.com oraz Kubota. Sesję zdjęciową promującą akcję przygotował Adam Mikołajczyk z Pracowni Męskich Portretów, dzięki wsparciu Cupsell.pl i 4 Fun TV. Sesję i całą kampanię wsparł również Novotel Warszawa Airport – informują organizatorzy.