Społeczeństwo: Rozmawiali o integracji środowiska pedagogiki specjalnej

Społeczeństwo: Rozmawiali o integracji środowiska pedagogiki specjalnej
Fot. Adminstrator

16 marca w Specjalnym Ośrodku Szkolno–Wychowawczym w Ełku podczas seminarium dyskutowano o integracji środowiska pedagogiki specjalnej w województwie warmińsko mazurskim.

Eksperci w dziedzinie pedagogiki specjalnej rozmawiali o zadaniach i wyzwaniach, przed jakimi stają na co dzień, w dążeniach do zacieśnienia współpracy i relacji środowiska specjalnego z lokalnymi społecznościami na terenie całego województwa warmińsko–mazurskiego.

Spotkanie, które odbyło się już po raz drugi, miało służyć propagowaniu idei integracji i edukacji integracyjnej w szkolnictwie ogólnodostępnym dzieci z różnymi niepełnosprawnościami. Zebrani poznali również modele wsparcia dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w systemach edukacji innych krajów (Chorwacja, Węgry), dylematy w pracy pedagoga specjalnego czy też sposoby motywowania dzieci z niepełnosprawnością intelektualną w ramach Wczesnego Wspomagania Rozwoju.

Katedra Pedagogiki Specjalnej Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Warmińsko–Mazurskiego w Olsztynie, doceniając działania ełckiej placówki, zaprosiła dyrekcję do współpracy i zorganizowania na terenie Specjalnego Ośrodka Szkolno–Wychowawczego II Seminarium Warmińsko–Mazurskiej Pedagogiki Specjalnej.

Źródło i fot. warmia.mazury.pl

  Red. Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 15577 

Print Friendly, PDF & Email