11. edycja kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM zebrała wspaniałe żniwo

11. edycja kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM zebrała wspaniałe żniwo
Fot. nadesłane

4. lutego to Międzynarodowy Dzień Walki z Rakiem. Nie ma właściwszej okazji do tego, by podzielić się wynikami corocznej październikowej akcji promującej profilaktykę raka piersi. Zaczniemy od końca, bo te cyfry robią wrażenie! Podczas jedenastu edycji kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM zebrano łącznie 168 602 staników, czyli ponad 10,5 tony!

Zebrane biustonosze przekazano jak co roku partnerowi kampanii – firmie recyklingowej, a uzyskane środki wesprą działania na rzecz walki z rakiem piersi koordynowane przez stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny i propagowane przez fundację Wsparcie na Starcie.

Fot. nadesłane

I CO Z TEGO?

Na przykład to, że w ciągu ostatnich 3 lat, poprzez sprzedaż cegiełek i akcję reCYClingu, kampania DOTYKAM=WYGRYWAM zebrała środki finansowe dla fundacji Wsparcie na Starcie na stworzenie biustopozytywnej, bezpłatnej aplikacji skierowanej do nastolatek, budującej w nich zdrowe nawyki dbania o piersi. Aplikacja przypomina i uczy samobadania, czyli dotyku ratującego życie i wprowadza w świat brafittingu, dzięki któremu dobrze dobrany biustonosz wyzwoli dziewczęta i młode kobiety z wszelkich ograniczeń i podniesie ich samoocenę. Dzięki środkom pozyskanym w ramach 11. edycji kampanii aplikacja zostanie rozbudowana o kolejne moduły biustoedukacyjne. Pobierz i sprawdź: www.biustoapka.pl

JAK DALEKO TO ZASZŁO?

Zasięg tegorocznej edycji to jednocześnie wspaniały efekt wszystkich poprzednich oraz wynik bieżących działań i przede wszystkim wsparcia Ambasadorów oraz zaangażowanych w akcję sklepów z bielizną, za co należą się wielkie słowa podziękowania.

Jak zwykle nie zawiedli i wszem wobec o akcji informowali: Daniel Józek Qczaj, Daria Widawska, Aleksandra Kisio, Kinga Zawodnik, Natalia Przybysz, Beata Sadowska, Elżbieta Romanowska, Dorota Gardias, Anna Gzyra-Augustynowicz, Anna Iberszer, Marianna Gierszewska, Karolina Cwalina @sexyzaczynasiewglowie, Katarzyna i Paulina Błędowskie @omatkoicorko, Ewa Zakrzewska @ewokracja, Anna Męczyńska, Joanna Biernacka Ash Plum Plum, Piotr Knioła – Pigoutbox, Siostry ADiHD, Paulina Koziejowska, Anika Dąbrowska, Lidia Kalita, Ola Żelazo @joga.zelazo, Alina Adamowicz @alka_positive, Monika Kołodyńska-Lewandowska @monika_kolodynska_bralady, Agnieszka Witkowska @architektporzadku, Małgorzata Sokołowska @zpamietnikapolicjantki, Angelika Miszalska-Kamińska, Magdalena Kaczanowicz @racjapielegnacja, Maja Strojek i Sylwia Madeńska.

Dzięki ich wsparciu liczba informacji o kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM doszła prawie do półtora tysiąca, osiągnęła zasięg niemal 150 milionów i dotarła bezpośrednio do 15 milionów osób!

A PO CO TO WSZYSTKO?

Nawiązując do słów refrenu piosenki „Miód” Natalii Przybysz, ambasadorki kampanii DOTYKAM=WYGRYWAM, organizatorzy zadali w tym roku kobietom pytanie – jak to się stało, że zapomniały o swoich piersiach, mimo że w Polsce rak piersi jest najczęstszym nowotworem złośliwym u kobiet (stanowi 22,2% wszystkich nowotworów), a w grupie między 20. a 44. rokiem życia jest na pierwszym miejscu zarówno pod względem zachorowalności, jak i umieralności Polek? Jak to się dzieje, że ulegają presji ich bezustannej oceny przez innych? Zamiast zadbać o to, by były zdrowe, przejmują się tym, że ktoś uważa je za zbyt małe, zbyt duże, za mocno lub za słabo eksponowane…

DOTYKAM=WYGRYWAM jest właśnie po to – by malały słupki zachorowalności na raka piersi wśród kobiet w Polsce!

KTO ZEBRAŁ NAJWIĘCEJ W RE-CYC-LINGU?

Najwięcej biustonoszy na cele promocji profilaktyki raka piersi zebrano w województwie mazowieckim (5320 zebranych biustonoszy i na czele salony: O bra w Piasecznie, Corin, w Płocku, Dopasowana w Warszawie), na drugim miejscu na podium znalazło się województwo pomorskie (3060 zebranych biustonoszy i na czele salony: Ważka w Gdańsku, Christelle w Gdyni i Stanikowy Zawrót Głowy w Malborku), trzecie miejsce zajęło województwo śląskie (2991 zebranych biustonoszy i na czele salony: KA-JA w Mysłowicach, MiG w Katowicach, Stanikowa Przymierzalna w Częstochowie). W pozostałych województwach zebrano na szczytny cel kolejne tysiące starych lub źle dopasowanych staników: dolnośląskie: 2385 (najwięcej w Ooh LaLa Bielizna & Brafitting w Oleśnicy), opolskie: 2149 (najwięcej w Bieliźniarce w Głubczycach), małopolskie: 2131 (najwięcej w Logice Stanika w Chrzanowie), wielkopolskie: 1957 (najwięcej w Brafii w Koninie), podkarpackie: 1650 (najwięcej w Atucie Kobiety w Dębicy), podlaskie: 1603 (najwięcej w Biustach w Górę w Bielsku Podlaskim), lubelskie: 1020 (najwięcej w Lady Marion w Chełmie), łódzkie: 1014 (najwięcej w Fanone w Zgierzu), zachodniopomorskie: 1012 (najwięcej w Nocach i Dniach w Kołobrzegu), kujawsko-pomorskie: 996 (najwięcej w Garde-Robe w Toruniu), warmińsko-mazurskie: 866 (najwięcej w Chilli w Olsztynie), świętokrzyskie: 254 (najwięcej w Bella Rosa w Kielcach), lubuskie: 120 (najwięcej w Kamoni w Zielonej Górze).

KTO ZA TYM STOI?

Za sukcesem kampanii stoją zawsze jej uczestnicy, czyli w tym przypadku po pierwsze panie, które oddały za pośrednictwem zaangażowanych w szerzenie profilaktyki raka piersi salonów brafittingowych współpracujących z marką Panache swoje stare, niewygodne biustonosze, które dalej skupuje partner kampanii, firma recyklingowa Wtórpol i odebrały przy tym zniżkę na nowy stanik marki Panache. Po drugie dziewczęta, które ściągnęły BIUSTOapkę, po trzecie kobiety, które kupiły tegoroczne cegiełki marek kosmetycznych Organique i Bandi, czyli olejek ułatwiający samobadanie i krem do pielęgnacji biustu.

W tym roku formuła inauguracji kampanii Dotykam=Wygrywam wzbogaciła się o panel ekspertów, z którymi można było porozmawiać na miejscu. Zaproszenie na eksperckie fotele przyjęły: MAJA HERMAN – lekarka, specjalistka psychiatrka, psychoterapeutka, asystentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego; JOANNA TOKARSKA, która na co dzień współpracuje z Krajową Izbą Fizjoterapeutów i prowadzi projekt „Fizjopozytywni” zrzeszający miłośników fizjoterapii; ELŻBIETA KOZIK – prezes Stowarzyszenia Polskie Amazonki Ruch Społeczny; IZABELA SAKUTOVA – autorka kampanii Dotykam=Wygrywam, międzynarodowa ekspertka brafittingu i autorka książek, działaczka społeczna i miłośniczka zdrowych piersi; dr MACIEJ W. SOCHA – ordynator oddziału położniczo-ginekologicznego Szpitala świętego Wojciecha w Gdańsku i szef katedry Perinatologii, Ginekologii i Ginekologii Onkologicznej Collegium Medicum Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.

PARTNERZY DOTYKAM=WYGRYWAM:

Panache Lingerie
Marka, bez której nie byłoby Dotykam=Wygrywam. Specjalista w zakresie produkcji wysokiej jakości bielizny w sektorze rozmiarów miseczek D–K. Oferta Panache podąża za aktualnymi światowymi trendami, oferując kobietom o różnych rozmiarach, proporcjach i kształtach ciała bezkonkurencyjne podtrzymanie piersi i poczucie pewności siebie, niezależnie od sytuacji.

Fundacja Wsparcie Na Starcie
Fundacja edukująca nastolatki na temat dbania o zdrowie piersi od najwcześniejszych lat poprzez profilaktykę raka piersi i brafitting. Wsparcie na Starcie inspiruje także do budowania pewności siebie poprzez promowanie zdrowej percepcji ciała. Swoją misję fundacja na co dzień realizuje poprzez organizowanie w szkołach biustopozytywnych spotkań.

Stowarzyszenie Polskie Amazonki Ruch Społeczny
Print Friendly, PDF & Email