Toruń: Z wizytą u tęczowych dzieciaków

Toruń: Z wizytą u tęczowych dzieciaków
Fot. Adminstrator

Po raz piąty odbywają się Toruńskie Dni Autyzmu, które organizuje Centrum Badań, Diagnozy i Terapii Zaburzeń Rozwojowych „Tęcza”.  Z tej okazji do placówki zawitał prezydent Torunia Michał Zaleski.

Centrum Badań, Diagnozy i Terapii Zaburzeń Rozwojowych „Tęcza” to placówka niepubliczna, jedna z kilku w Toruniu zajmujących się pomocą dzieciom i młodzieży z autyzmem oraz ich rodzinom. Tu pod okiem zespołu specjalistów: psychologów, pedagogów i logopedów dzieci z zaburzeniami rozwojowymi korzystają z całodziennej terapii i realizują obowiązek szkolny w ramach Ośrodka Rewalidacyjno–Wychowawczego dla Dzieci i Młodzieży z Autyzmem oraz Specjalnego Przedszkola „Tęcza”. Z różnych form pomocy Centrum korzysta obecnie 40 dzieci z całego Torunia. Placówka wspiera też i szkoli rodziny dzieci z deficytami rozwojowymi.

13 grudnia w ramach trwających V Toruńskich Dni Autyzmu placówkę odwiedził prezydent Torunia Michał Zaleski. Obejrzał warunki, w jakich działa „Tęcza”, spotkał się z dziećmi, ich rodzicami oraz opiekunami oraz uczestniczył we wspólnej zabawie. Jak na jubileusz 10–lecia przystało, przyniósł też upominek, statuetkę szklanego anioła oraz kosz ciasteczek.

– Dziękuję za minione 10 lat Państwa pracy, za niebywałą determinację, której największą motywacją jest z pewnością miłość do dzieci. Państwa postawę i zaangażowanie przyjmuję z ogromnym szacunkiem, zdając sobie sprawę z tego, że opieka nad dziećmi rozwijającymi się nietypowo zawsze stawia przed rodzicami wyjątkowe wyzwania – mówił do uczestników spotkania prezydent Torunia Michał Zaleski.

Specjaliści podkreślają ogromne znaczenie, jakie dla efektywności terapii i rehabilitacji dzieci z autyzmem ma wczesne rozpoznanie i diagnoza. Wskazują na ważną rolę rodziny, a w szczególności rodzeństwa dziecka autystycznego. Dziesięcioletnie doświadczenie Centrum „Tęcza” potwierdza, że dzieci z autyzmem szybciej zdiagnozowane (obecnie nawet w drugim roku życia) oraz objęte wczesnym wspomaganiem rozwoju zdecydowanie szybciej nabywają nowe umiejętności, lepiej sobie radzą w grupie, a niektóre objawy autyzmu szybciej ustępują lub można im zapobiec.

Fot. Małgorzata Litwin

  Małgorzata Liwin, torun.pl Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 17166 

Print Friendly, PDF & Email