Włoska organizacja działająca na rzecz osób z zespołem Downa zainicjowała kampanię “Not special needs” (Nie specjalne potrzeby). Spot jest krótki, lecz zabawny i przyciąga uwagę.
Świetnie ukazuje problem traktowania osób z zespołem Downa w sposób różny od innych. Osoby te muszą się mierzyć z przekonaniem, że mają jakieś specjalne, niecodzienne potrzeby, gdy tak naprawdę potrzebują tego samego, co osoby pełnosprawne.
Spot pozwala spojrzeć na termin “specjalne potrzeby” z innej perspektywy oraz zweryfikować widzowi jego dotychczasowe postrzeganie tej kwestii. Twórcy pragną zaprzeczyć stereotypowi, według którego osoby z zespołem Downa nie stoją na równi z osobami pełnosprawnymi, lecz mają jakieś specjalne wymagania bądź potrzeby i postrzegane są przez pryzmat niepełnosprawności.
Źródło:kampaniespoleczne.pl
Red. Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 15727