Jak zalogować się do e-usług w ochronie zdrowia w trakcie przerwy serwisowej profilu zaufanego?

Jak zalogować się do e-usług w ochronie zdrowia w trakcie przerwy serwisowej profilu zaufanego?
Fot. Pixabay

Od piątku 19 stycznia (od godz. 20:00) do soboty 20 stycznia (do godz. 16:00) profil zaufany będzie niedostępny w związku z pracami serwisowymi Centralnego Ośrodka Informatyki (podległego Ministerstwu Cyfryzacji). Oznacza to, że w tym czasie nie będzie można logować się za pomocą profilu zaufanego do systemów, w tym do systemu e-zdrowie (P1) – aplikacji gabinet.gov.pl oraz Internetowego Konta Pacjenta, rejestrów i innych e-usług e-zdrowia, udostępnianych przez Centrum e-Zdrowia, a także wykorzystać profilu zaufanego do podpisywania dokumentów (np. e-recept, e-skierowań).

W tym czasie możliwe będzie logowanie za pomocą:

  • aplikacji mobilnej mObywatel
  • e-dowodu
  • ID w banku

Dokumenty będzie można podpisywać certyfikatem ZUS (e-ZLA).

Pacjenci bez przeszkód będą mogli także korzystać z aplikacji mobilnej mojeIKP, o ile wcześniej ją aktywowali.

Uwaga: Warunkiem zalogowania się przy pomocy aplikacji mObywatel jest jej aktywacja w telefonie komórkowym 19 stycznia przed godziną 20.00.

Przypominamy, że w sytuacji awaryjnej, lekarz może wystawić także receptę papierową.

Logowanie do usług e-zdrowia poprzez aplikację mObywatel

mObywatel to aplikacja mobilna Ministerstwa Cyfryzacji. Umożliwia bezpieczne potwierdzenie Twojej tożsamości. By zalogować się za jej pomocą do e-usług systemu ochrony zdrowia:

  1. wejdź na stronę interesującej Cię e-usługi i wybierz logowanie za pomocą mObywatela; wyświetli Ci się kod QR,
  2. zaloguj się do aplikacji mObywatel (możesz ją pobrać ze strony https://info.mobywatel.gov.pl/),
  3. w dolnym menu aplikacji wybierz pozycję „Kod QR”,
  4. zeskanuj telefonem kod QR wyświetlony na stronie logowania do e-usługi, z której chcesz skorzystać,
  5. postępuj dalej zgodnie z instrukcjami.

Zobacz instrukcję logowania poprzez aplikację mObywatel.

Logowanie do usług e-zdrowia poprzez e-dowód

E-dowód to dowód osobisty z warstwą elektroniczną. Zawiera umożliwiający logowanie się do e-systemów numer CAN. By zalogować się w ten sposób potrzebujesz:

  1. e-dowodu,
  2. czytnika NFC oraz komputera z dostępem do internetu lub
  3. smartfonu z modułem NFC i aplikacją eDO App.

Zobacz instrukcję logowania poprzez e-dowód.

Logowanie do usług e-zdrowia poprzez ID w banku

Możliwość taką oferują następujące banki: Bank PKO BP (iPKO lub Inteligo), Pekao SA, BOŚ, BNP Paribas, VeloBank, Crédit Agricole, mBank, Bank Millennium, ING Bank Śląski, Bank Spółdzielczy w Brodnicy, Kasa Stefczyka oraz banki spółdzielcze z Grupy BPS.

Podpisywanie dokumentów w gabinet.gov.pl bez profilu zaufanego

Nadal możesz podpisywać dokumenty (np. e-receptę, e-skierowanie, e-kartę szczepień) za pomocą certyfikatu ZUS (e-ZLA).

Korzystanie z aplikacji mobilnej mojeIKP w trakcie prac serwisowych profilu zaufanego

Jeśli pacjent ma za sobą pierwsze logowanie, to do logowania wykorzystuje wcześniej nadany kod pin.

Jeśli logowanie do aplikacji w trakcie prac serwisowych profilu zaufanego odbywa się po raz pierwszy, to należy potwierdzić swoją tożsamość. Zrobisz to przez:

  • aplikację mObywatel
  • e-dowód.

Jak potwierdzić swoją tożsamość za pomocą mObywatela, kiedy logujesz się na komórce:

  • wybierz logowanie przez mObywatela
  • zobaczysz instrukcję postępowania; widzisz też niebieski kafelek z napisem „Skopiuj kod”
  • postępuj według instrukcji:
    • kliknij na kafelek, by skopiować kod do schowka
    • zaloguj się do aplikacji mObywatel
    • w dolnej części ekranu wybierz ikonę z kodem QR
    • wklej kod
    • potwierdź zgodę na potwierdzenie Twoich danych
  • korzystaj z mojeIKP.
CeZ
Print Friendly, PDF & Email