Influencerzy i youtuberzy będą zachęcać młodych do szczepień przeciwko COVID-19

Influencerzy i youtuberzy będą zachęcać młodych do szczepień przeciwko COVID-19
Fot. Pixabay

W ramach kampanii profrekwencyjnej do szczepień przeciwko COVID-19 zachęcać będą młodych ludzi influencerzy i youtuberzy – zapowiedział w środę pełnomocnik rządu ds. narodowego programu i szef KPRM Michał Dworczyk.

W środę na Stadionie Narodowym w Warszawie odbyła się konferencja prasowa szefa kancelarii premiera Michała Dworczyka, w czasie której podsumowywano działalność szpitalu tymczasowego zlokalizowanego w tym miejscu.

Dworczyk pytany był przez dziennikarzy m.in. o to, czy rząd ma plan na zachęcenie do szczepień przeciwko COVID-19 wśród młodych osób.

– W ostatni piątek na Stadionie Narodowym rozpoczynaliśmy kolejną kampanię profrekwencyjną pod hasłem „ostatnia prosta” z panem premierem występowali sportowcy, którzy są głównymi bohaterami tej kampanii. Ta kampania będzie się rozwijać w najbliższych tygodniach – zapewnił Dworczyk. Wyraził nadzieję, że przyniesie ona pozytywne rezultaty.

– W ramach tej kampanii będą również włączane kolejne środki i formy przekazu m.in. influencerzy i youtuberzy, którzy będą się angażować po to, żeby właśnie do tych młodszych Polaków kierować przekaz związany ze szczepieniami – mówił Dworczyk.

Dodał, że rząd planuje szereg różnego rodzaju działań profrekwencyjnych, o których na bieżąco będą przekazywane informacje.

– Myślę, że też z czasem coraz więcej osób będzie dojrzewało do takiej decyzji o szczepieniu, a – ze względu na własne bezpieczeństwo, możliwość normalnego funkcjonowania, bo – już w tej chwili pojawia się coraz więcej firm na przykład międzynarodowych przewoźników, którzy mówią że na pokłady samolotów nie będą wpuszczali pasażerów (…) – podkreślił szef KPRM.

Z danych opublikowanych w środę na stronie rządowej gov.pl wynika, że w Polsce zaszczepiono ponad 16,3 mln osób. W pełni zaszczepionych jest blisko 4,8 mln osób. (PAP)

Szymon Zdziebłowski
Print Friendly, PDF & Email