W czwartek 22 czerwca, odbyła się finałowa gala konkursu Golden Arrow 2023, podczas którego jury oceniło pomysły i efekty polskich kampanii społecznych zrealizowanych w minionym roku. Konkurs promuje innowacyjne korzystanie z narzędzi marketingowych. Wyróżnione kampanie mogą stanowić wzór oraz inspirację dla innych z branż.
Dla Fundacji Avalon oraz Agencji Nie Do Ogarnięcia (ANDO) czwartkowy wieczór okazał się pasmem sukcesów. Kampania „Nic co ludzkie nie jest nam obce” została nagrodzona wyróżnieniem w kategorii non-profit oraz złotą statuetką Golden Arrow w kategorii kampania idei.
Szczęśliwa piątka dla kampanii społecznej Fundacji Avalon
„Nic co ludzkie nie jest nam obce” to już piąta, ogólnopolska kampania społeczna Fundacji Avalon, która trwała od grudnia 2022 do lutego 2023 roku. Odbiła się szerokim echem w mediach, dzięki oryginalnej fabule. Kampania opowiada historie sześciu bohaterów z niepełnosprawnościami, którzy pokazują, że niepełnosprawność nie ogranicza. Ich codzienna rzeczywistość jest przeplatana radosnymi i trudniejszymi sytuacjami, co stanowi normę dla wszystkich.
Dla Fundacji Avalon i Agencji Nie Do Ogarnięcia to kolejne wspólne wyróżnienie.
W ubiegłym roku ich wspólne działania zostały uhonorowane nagrodą specjalną w konkursie KREATURA za kampanię „Pełnosprawni w miłości”, która odważnie włączyła do debaty publicznej temat miłości i życia seksualnego osób z niepełnosprawnościami.
– Jesteśmy jako Fundacja Avalon ogromnie dumni i wzruszeni z otrzymanej nagrody Golden Arrow. Daje nam to pewność, że słusznie wybieramy nie zawsze oczywiste rozwiązania w tworzeniu kampanii społecznych. Pragniemy wspierać środowisko Osób z Niepełnosprawnościami poprzez edukację społeczeństwa i wskazywanie właściwych kierunków myślenia i postrzegania tej największej mniejszości żyjącej w Polsce i na świecie. O tym jest kampania „Nic co ludzkie nie jest nam obce”: o prawdzie codziennego życia osób z niepełnosprawnościami, która nie różni się niczym od tej osób pełnosprawnych. Chcieliśmy pokazać prawdziwe historie osób realizujących się na wielu płaszczyznach w nowoczesnej, atrakcyjnej, inspirującej formie. Myślę, że się udało, a nagroda i wyróżnienie są dowodami na to, że można o ważnych tematach społecznych mówić nieszablonowym językiem – mówi Helena Szczuka, Kierowniczka Działu Komunikacji i Promocji Fundacji Avalon.
Agencja Nie Do ogarnięcia świetnie ogarnęła temat
Za strategię komunikacji oraz realizację kampanii „Nic co ludzkie nie jest nam obce” odpowiada Agencja Nie Do Ogarnięcia.
Działania kampanijne obejmowały m.in. spoty TV, kampanię digital, radio, outdoor, komunikację w mediach społecznościowych. Do współpracy zaangażowani zostali także influencerzy oraz liczni twórcy internetowi. Za produkcję spotów odpowiedzialny był dom produkcyjny Shootme, a za zakup mediów agencja Grandes Ideas.
– Głównym celem, podczas pracy nad kampanią „Nic co ludzkie nie jest nam obce”, było normalizowanie wizerunku osób z różnymi rodzajami niepełnosprawności w społecznym rozumieniu, a więc pokazanie ich życia takim, jakie jest naprawdę, bez kontekstu, w którym niepełnosprawność stanowi główny wątek. Podstawą kampanii stały się historie osób, których niepełnosprawność być może i jest widoczna, ale nie stanowi głównego elementu historii. Bez filtra, wygładzenia i ugrzecznienia, postanowiliśmy pokazać społeczeństwu, że osobom z niepełnosprawnościami „Nic co ludzkie nie jest obce”: relacje, obowiązki, praca, chwile radości, ale również drobne złośliwości losu, niespodziewane zwroty akcji czy uczucia pełne sprzeczności – mówi Piotr Cebo, partner, Agencja Nie Do Ogarnięcia.
***
Agencja Nie Do Ogarnięcia to agencja kreatywna 360, której specjalnością są działania niestandardowe. Agencja realizowała projekty dla marek, tj. ALDI Polska, ŁOMŻA, Lubella, Pracuj.pl, oraz organizacji społecznych, tj. Fundacja Avalon, Fundacja Anny Dymnej Mimo Wszystko czy Czytaj.pl.
Kampania społeczna „Nic co ludzkie nie jest nam obce” była współfinansowana ze środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.