Zachęcamy do korzystania z bezpłatnych porad prawnych z zakresu prawa konsumenckiego, których udziela Miejski Rzecznik Konsumentów. Rzecznik występuje także z interwencją do przedsiębiorców w sprawach ochrony praw i interesów konsumentów. Warto więc zwracać się po poradę do Rzecznika w przypadku wątpliwości i sporów, jakie konsumenci mają w kontaktach z przedsiębiorcami.
Najważniejsze sprawy konsumenckie:
umowy sprzedaży, także te zawierane na odległość (np. przez Internet) oraz poza lokalem przedsiębiorcy (np. na prezentacji w hotelu lub w domu u konsumenta), umowy o świadczenie usług, np. przez serwisy naprawcze, firmy świadczące usługi remontowe, wykonawcy mebli, stolarki okiennej i innych rzeczy wykonywanych na zamówienie, umów o świadczenie usług, np. telekomunikacyjnych, turystycznych, ubezpieczeniowych, związanych z obrotem nieruchomościami i inne.
Jak uzyskać poradę?
Dzwoniąc pod numer telefonu: 55 239 34 56. Bezpośrednio w siedzibie Miejskiego Rzecznika Konsumentów, adres udzielania porad: ul. Kosynierów Gdyńskich 42, pok.2
Pomoc konsumentom udzielana jest:
PN 7.30 – 15.30
WT 9.00 – 15.30
ŚR 9.00 – 15.30
CZ 7.30 – 15.30
PT wolny Korespondencyjnie na adres – ul. Łączności 1, 82–300 Elbląg
Miejski Rzecznik Konsumentów w Elblągu udziela pomocy osobom zamieszkałym na terenie Elbląga. Rzecznik działa wyłącznie w sprawach konsumenckich, a więc tych dotyczących zawierania i wykonywania umów cywilnoprawnych pomiędzy konsumentem a przedsiębiorcą.
Łukasz Mierzejewski Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 13764