ZKM zabiera głos w sprawie zmian w komunikacji miejskiej

ZKM zabiera głos w sprawie zmian w komunikacji miejskiej
Fot. Rafał Sułek

W związku z wieloma sygnałami ze strony pasażerów i mieszkańców miasta na temat wprowadzonych od 1 stycznia 2021r. zmian w komunikacji miejskiej, ZKM w Elblągu pragnie poinformować, że pozostawienie dotychczasowego układu linii oraz ich rozkładu jazdy nie było możliwe głównie z przyczyn niezależnych od elbląskiego samorządu.

W obecnych warunkach, zachowanie przeważnie długich  tras linii które  bezpośrednio łączą odległe punkty miasta, oznaczałoby drastyczne obniżenie częstotliwości kursowania autobusów.

Nowy układ linii komunikacji miejskiej ma uwzględniać przede wszystkim tramwaje jako główny system transportowy miasta – należy zwrócić uwagę, że  trasy linii tramwajowych nie uległy zmianie. W założeniu linie autobusowe powinny pełnić rolę uzupełniającą i pomocniczą. W związku z tym niezbędne było zastosowanie połączeń uwzględniających przesiadki pomiędzy poszczególnymi liniami. Przypomnijmy, że w obecnym cenniku biletów komunikacji miejskiej dostępne są bilety przesiadkowe w cenie 1 grosza (za pośrednictwem Elbląskiej Karty Miejskiej), natomiast podstawowy bilet dostępny u prowadzących pojazdy, tj. bilet godzinny, umożliwia dowolną liczbę przesiadek od momentu zakupu. Warto zwrócić również uwagę na bilety okresowe (miesięczne,30 – dniowe, 10-dniowe) , które dla regularnych podróży są zdecydowanie najbardziej korzystnym rozwiązaniem.

W najbliższych tygodniach organizator komunikacji miejskiej będzie drobiazgowo analizował wszelkie sygnały otrzymane od pasażerów i mieszkańców miasta.

Zarząd Komunikacji Miejskiej dołoży wszelkich starań, aby proponowane przesiadki były jak najbardziej dogodne, a czas oczekiwania – jak najkrótszy. Przewidywane jest również wprowadzenie korekt do nowych rozkładów jazdy. Potrzeby dużych grup pasażerów będą uwzględniane możliwe jak najszybciej w granicach dostępnych możliwości.

Jednocześnie prosimy o dokładne zapoznanie się z trasami nowych linii i ich rozkładami jazdy w celu znalezienia nowych i alternatywnych połączeń. Pomocne w tym mogą być materiały informacyjne dostępne m.in. w

Centrum Obsługi Klienta przy ul. Czerwonego Krzyża 2 (tel: 55 239 37 92) oraz w siedzibie ZKM w Elblągu, przy ul. Browarnej 90 (tel: 55 235 55 00 lub 55 230 79 00) oraz na stronie internetowej www.zkm.elblag.com.pl. Ponadto nowy rozkład jazdy oraz wyszukiwarka połączeń dostępne są również dla użytkowników telefonów i urządzeń mobilnych za pośrednictwem Google Maps oraz aplikacji myBus online (myBus online dodatkowo umożliwia sprawdzenie rzeczywistej pozycji pojazdu na mapie).

Print Friendly, PDF & Email