Badacze z Amsterdamu pracują nad zastosowaniem wyników eksperymentu dotyczącego aktywności mózgu podczas nauki chodzenia do rehabilitacji dzieci z mózgowym porażeniem dziecięcym (MPD).
Naukowcy doszli do wniosku, że dzieci niepotrafiące jeszcze chodzić mają odruch przestawiania nóżek. Aby nabyły umiejętność samodzielnego chodzenia, w ich mózgu muszą wytworzyć się odpowiednie połączenia.
Dowiedziono, że dziecko po urodzeniu posiada dwa odruchy: zginania oraz przestawiania nóżek. Samodzielne chodzenie wymaga od nich jeszcze umiejętności utrzymania równowagi, przenoszenia ciężaru oraz stawiania kroków w odpowiednim czasie.
Być może z czasem naukowcom uda się opracować efektywne zastosowanie wyników badania w rehabilitacji mózgowego porażenia dziecięcego i urazu rdzenia kręgowego.
Źródło: medicalnewstoday.com
Oprac. AK Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 14554