Weź udział w bezpłatnym webinarze

Weź udział w bezpłatnym webinarze
Fot. Pixabay

Fundacja Pomoc Autyzm w ramach nieodpłatnej działalności statutowej realizuje cykle bezpłatnych webinarów. To doskonała okazja, by poszerzyć zakres swojej wiedzy.

Bezpłatne webinary prowadzą (w zależności od tematu):

  • Ewa Łukowska – psycholog, terapeuta;
  • Ewelina Ciarka – pedagog specjalny, oligofrenopedagog, terapeuta integracji sensorycznej, socjolog;
  • Przemysław Sowa – psycholog, terapeuta;
  • Kamila Urbaniak – logopeda ogólny i kliniczny;
  • Filip Rola – psycholog, seksuolog;
  • Marta Wrzosek – pedagog i doradca edukacyjno-zawodowy;
  • dr Beata Rola – pedagog specjalny.

Do udziału w webinarach zaproszeni są nauczyciele, specjaliści pracujący z dziećmi i młodzieżą, rodzice dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym, studenci kierunków psychologicznych i pedagogicznych oraz wszyscy zainteresowani tematyką webinarów.

Jak wziąć udział w webinarze?

  • zapisz się – wypełnij formularz;
  • dzień przed webinarem otrzymasz maila z linkiem do pokoju webinarowego oraz link do płatności za zaświadczenie;
  • dzień po zakończeniu webinaru otrzymasz mail z linkiem do nagrania oraz do płatności za zaświadczenie;
  • nie musisz niczego instalować, wystarczy kliknąć;
  • potrzebujesz tylko dostępu do internetu i komputera (lub innego urządzenia).

Jak otrzymać zaświadczenie?

Udział w webinarze jest bezpłatny, dla chętnych istnieje możliwość otrzymania zaświadczenia. Link do płatności będzie podany w mailu z linkiem do webinaru, w trakcie webinaru oraz w mailu z nagraniem webinaru. Po zakończeniu cyklu oraz zaksięgowaniu płatności organizatorzy prześlą zaświadczenie w formacie pdf na podany przy rejestracji e – mail. Płatność za zaświadczenie jest możliwa do 4 dni od webinaru. Koszt zaświadczenia za udział w jednym webinarze (na dany temat) to 18 zł.


CYKL – Czy to autyzm? Diagnoza i co dalej? 4 webinary

  • Czy to autyzm?
    • Dla wszystkich, którzy obawiają się o rozwój swojego dziecka.
    • Jakie są objawy autyzmu, gdzie i kiedy się zgłosić po pomoc?
    • Co można zrobić w oczekiwaniu na spotkanie ze specjalistą?
    • Jak powinna wyglądać diagnoza?
    • Czego się spodziewać i jak się przygotować do spotkania?
  • Pierwsze kroki po diagnozie
    • Różnorodność spektrum autyzmu.
    • Jak na to patrzeć, czego się spodziewać?
    • Rodzaje orzeczeń i dokumentów, które mogą być przydatne w dalszym wspomaganiu dziecka (orzeczenie o niepełnosprawności, wczesne wspomaganie rozwoju, kształcenie specjalne, specjalistyczne usługi opiekuńcze).
    • Jakie instytucje świadczą pomoc fundacje, organizacje zbierające 1%?
  • Wybór terapii oraz ścieżki edukacji – dziecko w wieku przedszkolnym
    • Jak dobrać terapię do dziecka w wieku przedszkolnym?
    • Jak ustalić priorytety?
    • Możliwe rozwiązania edukacyjne.
    • Porównanie typów placówek (przedszkole terapeutyczne, specjalne, integracyjne, masowe)?
    • Czym kierować się w wyborze placówki?
  • Wybór terapii oraz ścieżki edukacji – dziecko w wieku szkolnym
    • Jakie oddziaływania terapeutyczne są najlepsze wobec dziecka w wieku szkolnym?
    • Jak połączyć terapię z procesem edukacji?
    • Który typ placówki jest najlepszy (szkoła specjalna, integracyjna, masowa)?
    • Możliwe wsparcie na terenie placówki.

CYKL – Wsparcie dziecka z ASD 5 webinarów

  • Myślenie obrazami, czyli jak ułatwić dziecku z ASD rozumienie rzeczywistości
    • Webinar przybliży fragment procesów myślowych osób z ASD.
    • Jakie zastosować techniki w procesie terapeutycznym, by świat podopiecznych stał się dla nich bardziej klarowny i zrozumiały.
  • Jak rozbudzić motywację wewnętrzną dziecka z ASD?
    • Jak motywować do podejmowania wyzwań edukacyjnych?
    • Jakie techniki zastosować, by dziecko miało motywację do współpracy?
    • Jak prawidłowo wykorzystać mocne strony i zapewnić komfort psychofizyczny?
  • Rozwój komunikacji u osób z ASD
    • Jak może rozwijać się komunikacja, czy to równoznaczne z pojawieniem się mowy?
    • Czym jest echolalia i jak można nadawać jej funkcję komunikacyjną?
  • Sensoryczne wsparcie dziecka z autyzmem w domu
    • Jak wspomagać sensorycznie dziecko, nie posiadając sprzętu ani dostępu do sali integracji sensorycznej?
    • Oddziaływania można zorganizować w warunkach domowych mając pomysł i kilka metrów kwadratowych przestrzeni.
    • Webinar podpowie, jak dostarczyć odpowiednie bodźce wspomagając i utrzymując efekty systematycznych zajęć SI.
  • Zachowania trudne – klasyfikacja i przyczyny
    • Jakie zachowanie można klasyfikować jako „trudne”?
    • Jak je odpowiednio interpretować i znaleźć jego przyczynę?
    • Co chcą przekazać osoby z ASD za pośrednictwem zachowań uznawanych jako nieakceptowane społecznie?

INNE TEMATY

  • Nauka czynności samoobsługowych u dzieci z ASD
    • Uczenie samodzielności w kontekście samoobsługi.
    • Łańcuchy czynności: higiena osobista, mycie zębów, kąpiel, ubieranie się itd.
  • Nauka zabawy i samodzielnego spędzania wolnego czasu u dzieci z ASD
    • Etapy rozwoju zabawy.
    • Zabawa dzieci z zaburzeniami rozwoju.
    • Metody nauki zabawy, dobór zabawek.
    • Wykorzystanie zabawy do uczenia sytuacyjnego.
  • Wykorzystanie pracy ciała i masażu w terapii logopedycznej z dzieckiem z ASD
    • Rola dotyku w życiu dzieci – znaczenie odruchów, ich integracji i wygaszaniu.
    • Techniki masażu, między innymi: masaż Shantali, metoda Svetlany Masgutovej, koncepcja PNF dla logopedów,
    • Terapia miofunkcjonalna oraz kinesiotaping jako metoda wspomagająca.
    • Niezbędne przyrządy w pracy z ciałem.
    • Oddziaływania terapeutyczne i efekty związane z obszarami funkcjonowania dziecka.
  • Nie taki potwór straszny… czyli o tym co i dlaczego warto wiedzieć o dziecięcej seksualności.
    • Seksualność dzieci jako ważny i niebudzący obszar lęku w przestrzeni szkolnej.
    • Etapy rozwoju psychoseksualnego dzieci w wieku szkolnym.
    • Prawidłowy przebieg rozwoju tego obszaru oraz z wyszczególnionymi zakłóceniami często zdarzającymi się w szkole takimi jak: dziecięca masturbacja, zabawy o charakterze erotycznym, zainteresowanie cielesnością i seksualnością.
    • Stereotypy a wiedza naukowa.
    • Praktyczne wskazówki jak rozmawiać z dzieckiem i jego rodzicami/opiekunami.
  • Problem przemocy rówieśniczej w sieci (cyberprzemoc)
    • Jak przejawia się przemoc rówieśnicza w sieci?
    • Na które aplikacje i komunikatory trzeba szczególnie uważać?
    • Jak podjąć skuteczne działania ochronne i profilaktyczne jako rodzic i jako nauczyciel-wychowawca?
    • Jak reagować, gdy dostrzeżemy zagrożenie?
  • Intuicyjność i uważność w pracy – dziecko z problemem wychowawczym
    • Jak dostrzec sygnały, że dziecku potrzebna jest pomoc?
    • Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży.
    • Jak reagować (chroniąc ucznia i nauczyciela)?
    • Instytucje wspierające: gdzie szukać pomocy?
    • Przykłady wdrażania procedury reagowania w interwencjach wychowawczych.
    • Trudny rodzic – co mogę zrobić?
  • Edukacja on-line w kształceniu specjalnym
    • Jak podjąć skuteczne działania w celu zwiększenia koncentracji uwagi u uczniów?
    • Jak podjąć skuteczne działania w celu budowania relacji online.
    • Które aplikacje odpowiadają na potrzeby specjalne uczniów?
  • Co w edukacji działa – skuteczne metody nauczania
    • Jak ułatwiać zapamiętywanie na lekcji i nie tylko?
    • Jak rozwijać myślenie symboliczne i wizualne?
    • Jak rozwijać zainteresowanie i motywację uczniów?

Szczegółowe informacje oraz zapisy na webinary można znaleźć na stronie: pomocautyzm.org.

Źródło: Fundacja Pomoc Autyzm
Print Friendly, PDF & Email