Warmińsko-mazurskie: Więcej połączeń autobusowych

Warmińsko-mazurskie: Więcej połączeń autobusowych
Fot. Pixabay

Marszałek województwa warmińsko-mazurskiego podpisał umowy z wykonawcami nowych połączeń autobusowych w regionie.

– Chcemy likwidować komunikacyjne białe plamy w regionie – mówi marszałek Gustaw Marek Brzezin. – Stąd nasza inicjatywa uruchomienia czterech pilotażowych linii autobusowych. Nasza akcja spotkała się z aprobatą ze strony administracji rządowej, która będzie partycypować w kosztach w ramach Funduszu Rozwoju Przewozów Autobusowych. We wtorek 29 czerwca sejmik przyjął uchwałę, w środę podpisaliśmy umowy z wykonawcami, w czwartek autobusy ruszają w trasy.

Podpisanie umów to skutek porozumienia samorządu województwa z Warmińsko-Mazurskim Urzędem Wojewódzkim w Olsztynie zawartego w poniedziałek 28 czerwca.

– Łączny szacowany koszt tej inwestycji to 1,3 mln zł – mówi Gustaw Marek Brzezin, marszałek województwa. – W budżecie województwa zarezerwowaliśmy 550 tys. zł na uruchomienie tych połączeń, resztę kosztów pokryje dotacja rządowa oraz zysk ze sprzedaży biletów. Przewoźnicy już są wybrani, ich oferty są korzystne. W środę podpiszemy z nimi umowy na realizację nowych połączeń. 

Początkowo połączenia będą realizowane na czterech trasach:

1.      Braniewo – Orneta (47 km, szacowany koszt na 2021 r.– 300 tys. zł), przewoźnik – Przedsiębiorstwo Komunikacji Samochodowej w Elblągu,

2.      Iława – Lubawa – Nowe Miasto Lubawskie (37 km, szacowany koszt na 2021 r. – 240 tys. zł), przewoźnik – PKS w Iławie,

3.      Węgorzewo – Giżycko (40 km, szacowany koszt na 2021 r. – 260 tys. zł), przewoźnik –  Transport Osobowy Jolanta Winckiewicz, Lidzbark Warmiński,

4.      Gołdap – Olecko – Ełk (74 km, szacowany koszt na 2021 r. – 475 tys. zł) – ta linia rozpoczyna działalność od 5 lipca. Przewoźnik: Podlaska Komunikacja Samochodowa NOVA S.A.

– Planując te trasy, braliśmy pod uwagę kilka czynników: brak dostępu do kolei, słabo rozwinięte połączenia komercyjne lub ich całkowity brak, stworzenie możliwości dotarcia do większych węzłów komunikacyjnych, czy też potrzeby zgłaszane przez samorządy lokalne – dodaje marszałek Gustaw Marek Brzezin.

Print Friendly, PDF & Email