Z uwagi na gwałtowny wzrost liczby zakażeń koronawirusem, od 24 stycznia aż do odwołania, wszystkie lokalizacje Urzędu Miasta Krakowa są zamknięte dla bezpośredniej obsługi klienta. Zamknięte są również Punkty Obsługi Mieszkańców w galeriach handlowych.
Wyjątkiem są wszystkie umówione wcześniej i niezrealizowane dotychczas wizyty w UMK. Ustalone terminy wizyt zachowują ważność. Również rozpoczęte wcześniej i niezałatwione sprawy w UMK, wymagające obsługi bezpośredniej, zostaną załatwione w dotychczasowy sposób.
Bez zmian funkcjonują też telefony informacyjne oraz dostęp teleinformatyczny do usług realizowanych przez UMK. Apelujemy o korzystanie ze zdalnego kontaktu z urzędem.
Z urzędem można się kontaktować elektronicznie, dzwoniąc na numery telefonów stacjonarnych i komórkowych, wysyłając przesyłkę pocztową albo Paczkomatem Urząd 24 oraz rezerwując bezpośrednią wizytę w sprawach wymienionych poniżej.
Przesyłkę można również wrzucić do pojemnika umieszczonego w pobliżu wejścia do urzędu. Pojemniki takie znajdują się w 15 lokalizacjach:
- al. Powstania Warszawskiego 10
- os. Zgody 2
- pl. Wszystkich Świętych 3-4
- Rynek Podgórski 1
- ul. Biskupia 18
- ul. Dekerta 24
- ul. Grunwaldzka 8
- ul. Kasprowicza 29
- ul. Lubelska 27
- ul. Lubelska 29
- ul. Mogilska 41
- ul. Nowohucka 1
- ul. Sarego 4
- ul. Stachowicza 18
- ul. Wielicka 28a
Paczkomat Urząd 24:
bezpłatny odbiór przesyłek w paczkomatach: al. Powstania Warszawskiego 10, ul. Wielicka 28a, os. Zgody 2, ul. B. Zaleskiego 23, ul. Mogilska 41.
nadawanie przesyłek do UMK: należy wypełnić formularz na stronie urzad24.inpost.pl, dokonać opłaty oraz umieścić przesyłkę w paczkomacie
Są jednak sprawy, które można załatwić bezpośrednio w ramach umówionych wizyt. Więcej o tym – KLIKNIJ TU.