„Pomocne oko” – FIRR wyciąga pomocną dłoń

„Pomocne oko” – FIRR wyciąga pomocną dłoń
Fot. Pixabay

Osoby z dysfunkcją wzroku mają problem ze zdobyciem informacji w wielu dziedzinach życia. Wsparcie oferuje Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego – za sprawą aplikacji umożliwiającej osobom z niepełnosprawnością wzroku kontakt z konsultantem, który może zobaczyć i opisać to, czego nie widzi użytkownik „Pomocnego oka”.

„Pomocne oko” to pomysł, dzięki któremu codzienne życie osób z niepełnosprawnością wzroku może być łatwiejsze. Działanie aplikacji jest proste: jej użytkownik za pomocą kamery w urządzeniu elektronicznym udostępnia konsultantowi obraz, z którym ma problem. Może to być cokolwiek: dokument zapisany zbyt małą czcionką, nieczytelne etykiety produktów lub lekarstw, nieopisany element graficzny strony internetowej czy zdjęcie. Przeszkoleni konsultanci Fundacji Instytut Rozwoju Regionalnego zdalnie pomagają uzyskać niedostępne dla użytkownika informacje.

– Pomoc może być świadczona na wiele sposobów: z wykorzystaniem połączenia głosowego, połączenia wideo, połączenia audio-video i czatu tekstowego. Oprócz tego możliwe jest również przesyłanie plików, udostępnianie ekranu, a także udostępnianie komputera, o ile użytkownik posiada odpowiednie oprogramowanie – informuje fundacja.

Z „Pomocnego oka” można korzystać w dniach roboczych w godzinach 8:00-16:00. Usługa jest bezpłatna, a aplikacja dostępna w dwóch wersjach: przeglądarkowej (dostępna TUTAJ) i mobilnej (dla systemów iOS oraz Android).

Warto dodać, że Fundacja Instytut Rozwoju Regionalnego przygotowała również podręcznik dla instytucji zainteresowanych wdrożeniem usługi „Pomocne oko”, w którym prezentuje wypracowany model działania.

Źródło: firr.org.pl

Print Friendly, PDF & Email