NFZ: Jeśli zmieni się adres punktu szczepień przeciw COVID-19, senior dostanie wiadomość

NFZ: Jeśli zmieni się adres punktu szczepień przeciw COVID-19, senior dostanie wiadomość
Fot Pixabay

W piątek rozpoczęły się zapisy na szczepienie przeciw COVID-19 dla osób 70+, od tygodnia zapisują się seniorzy po 80 roku życia. 25 stycznia rozpoczną się szczepienia tych grup. Adres punktu szczepień w niektórych przypadkach może ulec zmianie. NFZ wyjaśnia, jak o tym poinformuje.

Rejestrując się na szczepienie, senior wybiera konkretny punkt, w którym może się zaszczepić. Umawia się też na konkretny termin i godzinę, w których zostanie przyjęty w punkcie szczepień.

Jeśli punkt szczepień zmieni adres, do seniorów, którzy przy rejestracji na szczepienie podali numer telefonu (komórkowego lub stacjonarnego), zadzwoni automatyczny konsultant z infolinii Narodowego Programu Szczepień. W wiadomości przekazana zostanie informacja o zmianie adresu punktu szczepień. Data i godzina szczepienia pozostaną bez zmian.

Ponadto automat przypomni, że na 24 godziny przed terminem szczepienia, na numer komórkowy seniora, przyjdzie specjalny SMS. Znajdą się w nim informacje o nowej lokalizacji punktu szczepień, dacie i godzinie szczepienia. Komunikat głosowy rozpocznie się od słów: „Tu Infolinia Narodowego Programu Szczepień. UWAGA, przekazujemy ważną informację…”.

Informacja o zmianie adresu punktu szczepień zostanie odczytana dwukrotnie podczas jednej rozmowy.

Połączenie będzie z numeru: (22) 295 00 85. Jest to numer automatyczny, nie należy na niego oddzwaniać. Automat będzie próbował połączyć się z seniorem dwukrotnie w ciągu dwóch dni. Jeśli z różnych przyczyn senior nie odsłucha wiadomości (np. nie odbierze telefonu lub połączenie zostanie przerwane), wtedy zadzwoni do niego osoba z infolinii Narodowego Programu Szczepień i przekaże nowy adres punktu szczepień i potwierdzi dzień oraz godzinę szczepienia. (PAP)

Katarzyna Lechowicz-Dyl
Print Friendly, PDF & Email