Prezydent Sopotu wyznaczył koordynatora do spraw dostępności w Gminie Miasta Sopotu. Do zadań koordynatora będzie należało m.in. wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług Urzędu Miasta i miejskich jednostek organizacyjnych.
Funkcje koordynatora do spraw dostępności w Gminie Miasta Sopotu objęła Marlena Waruszewska-Jewsienia, główny specjalista do spraw osób z niepełnosprawnościami i przeciwdziałania bezrobociu w Wydziale Zdrowia i Spraw Społecznych Urzędu Miasta Sopotu.
Koordynator do spraw dostępności został wyznaczony w związku z realizacją obowiązku nałożonego na wszystkie podmioty publiczne przez ustawę o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami, która weszła w życie 20 września 2019 roku( t. j. Dz. U. z 2022 r. poz. 2240.)
Zadania koordynatora do spraw dostępności:
- wspieranie osób ze szczególnymi potrzebami w dostępie do usług świadczonych przez Urząd Miasta Sopotu i miejskie jednostki organizacyjne;
- przygotowanie i koordynacja wdrożenia planu działania na rzecz poprawy zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami przez Urząd Miasta Sopotu i miejskie jednostki organizacyjne;
- monitorowanie działalności Urzędu Miasta Sopotu miejskich jednostek organizacyjnych w zakresie zapewnienia dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dane Kontaktowe:
Marlena Waruszewska-Jewsienia
- ul. Marynarzy 4, 81-704 Sopot
- te.: 58 52 13 615
- adres e-mail: marlena.waruszewska-jewsienia@um.sopot.pl