KOMPAN laureatem konkursu „inNOWacje – #kolej2023”

KOMPAN laureatem konkursu „inNOWacje – #kolej2023”
Fot. PAP/S.Leszczyński

Platforma dla kampanii informacyjnych i reklamowych wykorzystująca tzw. rozszerzoną rzeczywistość, innowacyjny beton ograniczający zanieczyszczenia, narzędzie wspomagające planowanie pracy pojazdów kolejowych oraz projekt asystenta mobilnego podróży dedykowany osobom niepełnosprawnym – oto cztery projekty, które wygrały w konkursie „inNOWacje – #kolej2023”, zorganizowanym przez Grupę PKP. Zwycięzcy zostali wyłonieni w środę podczas I Kongresu Rozwoju Kolei w Warszawie.

Od końca listopada innowacyjne pomysły dla kolei mogli zgłaszać przedstawiciele start-upów. Jak poinformował w środę prezes PKP S.A. Krzysztof Mamiński, do konkursu zgłoszono ponad 100 projektów, spośród których do półfinału wyłoniono dziesięć. W środę, w trakcie trwania I Kongresu Rozwoju Kolei, przedstawiciele półfinałowych start-upów prezentowali swoje rozwiązania kapitule konkursowej. W efekcie wyłoniono zwycięzców, z których każdy otrzymał od jednej ze spółek Grupy PKP 50 000 zł.

Jednym z tegorocznych laureatów konkursu jest „KOMPAN”, aplikacja pomagająca osobom z niepełnosprawnościami w podróży pociągiem. Została stworzona przez grupę Nexocode.

– Ok. 5 mln to ludzie niepełnosprawni w Polsce. W ciągu roku pociągami porusza się ok. 700 tys. osób niepełnosprawnych. Wykorzystanie aplikacji ułatwi podróże bardzo dużej grupie odbiorców – mówiła przedstawicielka Nexocode.

Aplikacja m.in. umożliwia osobom niepełnosprawnym zaplanowanie dostania się na dworzec, zamówienie asysty na peron i kompleksową obsługę. Co więcej, na podstawie danych wczytanych z zeskanowanego biletu, aplikacja przedstawia m.in. informacje na temat dostępności dworca, wind, dostępności peronów i najlepszej drogi na właściwy peron. Aplikacja automatycznie zamawia też asystenta na dworzec.

Więcej o pozostałych laureatach TUTAJ

Źródło: kurier.pap.pl

Print Friendly, PDF & Email