Katowice: Pomoc Miejskiego Rzecznika Konsumentów

Katowice: Pomoc Miejskiego Rzecznika Konsumentów
Fot. Pixabay

Jeśli uważasz, że twoje prawa konsumenta zostały naruszone, możesz złożyć wniosek z prośbą o informację, poradę lub interwencję do Miejskiego Rzecznika Konsumentów.

Rzecznik zapewnia poradnictwo konsumenckie i informację prawną w zakresie ochrony interesów konsumentów, a w razie potrzeby może podjąć działania celem polubownego zakończenia sporu z przedsiębiorcą. 
 
Rzecznik bezpłatnie rozpatruje wnioski osób zameldowanych w Katowicach lub posiadających Katowicką Kartę Mieszkańca w sprawach sprzedaży towarów i świadczenia usług, niezależnie od sposobu zawarcia umowy:

  • w lokalu (w sklepie / w salonie); 
  • na odległość (przez internet / telefon); 
  • poza lokalem (np. na pokazie lub w domu).

Pamiętaj o rzeczowym opisie spornej sprawy, ustosunkowaniu się do stanowiska przedsiębiorcy i dołączeniu kopii/skanu dokumentów:

  • umowy, paragonu, faktury lub potwierdzenia przelewu,
  • zgłoszenia reklamacyjnego – zgłaszanego roszczenia,
  • odpowiedzi sprzedawcy. 
UM Katowice 
Print Friendly, PDF & Email