Kampania profrekwencyjna „Ostatnia prosta”, która będzie zachęcać do szczepień, będzie oparta głównie na sportowcach – poinformował w piątek szef KPRM, pełnomocnik rządu ds. narodowego programu szczepień Michał Dworczyk.
W piątek na Stadionie Narodowym w Warszawie premier Mateusz Morawiecki zainaugurował kampanię „Ostatnia prosta”, która ma zachęcić do szczepień przeciw COVID-19.
Podczas konferencji prasowej Michał Dworczyk podkreślał, że „Ostatnia prosta” to będzie największa w historii kampania profrekwencyjna. – Największa i też jedna z najważniejszych, bo od niej będzie zależał nasz powrót do normalności – mówił.
– Bardzo dziękujemy wszystkim sportowcom, którzy wzięli w niej udział, bo to głównie na nich oparta jest ta kampania, która ma doprowadzić do zaszczepienia, do uzyskania odporności zbiorowej – mówił szef KPRM.
Jak zaznaczył, będzie to m.in. kampania w mediach tradycyjnych i na billboardach.
– Od poniedziałku będziemy przekazywać specjalne oferty samorządom i POZ, oferty dzięki którym wierzymy, że szczepienia w tych najważniejszych, najbardziej potrzebujących, czyli wśród osób powyżej 60 roku życia, przyspieszą – mówił Dworczyk. – To jest naszym obowiązkiem, żeby pomóc każdemu otrzymać szczepienie. To jest obowiązkiem nas wszystkich, żebyśmy dołożyli wszelkich starań, aby najszybciej ta odporność zbiorowa stała się faktem – dodał. (PAP)