To już XIV edycja Budżetu Obywatelskiego. Mieszkańcy, którzy zdecydują się na udział w głosowaniu, będą mieli bezpośredni wpływ na to, które zadania powinny zostać zrealizowane w przyszłym roku. Warto więc wziąć udział w tym ważnym społecznie przedsięwzięciu.
Głosy można oddawać:
- elektronicznie – przez stronę internetową: budzetobywatelski.elblag.eu klikając na zamieszczony tam baner. To najprostsza i najszybsza forma głosowania.
- tradycyjnie – przez papierowe karty do głosowania, które już od przyszłego tygodnia dystrybuowane będą w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Elblągu (ul. Łączności 1) oraz w Punkcie Informacyjnym w Ratuszu Staromiejskim (ul. Stary Rynek 25).
Wypełnione karty do głosowania należy składać w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Elblągu (ul. Łączności 1) oraz Punkcie Informacyjnym w Ratuszu Staromiejskim (ul. Stary Rynek 25).
W głosowaniu udział bierze 95 projektów. Z propozycjami mieszkańców zapoznać się można na stronie budzetobywatelski.elblag.eu.
Głosować można tylko jeden raz, zaznaczając maksymalnie pięć zadań z okręgu, do którego się należy oraz jedną inicjatywę ogólnomiejską.
Głosując należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz swoją datę urodzenia. W przypadku osób niepełnoletnich należy wypełnić oświadczenie o wyrażeniu zgody przez przedstawiciela ustawowego osoby niepełnoletniej na udział w głosowaniu na zadania w ramach Budżetu Obywatelskiego w mieście Elbląg na rok 2026.
Dane, które mieszkańcy przekazują w kartach papierowych i w formie elektronicznej są wykorzystywane wyłącznie do weryfikacji głosów i nie są udostępniane żadnym firmom lub instytucjom.
Przed głosowaniem na zadania w poszczególnych okręgach warto sprawdzić do jakiego okręgu głosujący/głosująca należy. Podział miasta na okręgi wyborcze dostępny jest w zakładce Dokumenty do pobrania. Głosy oddane na zadania z innego okręgu będą nieważne.
Dla przypomnienia – najważniejsze zmiany:
- ograniczenie możliwości głosowania elektronicznego z jednego adresu IP max 5 razy dziennie co 24 godziny
- głosowanie w formie papierowej odbywa się tylko na oryginalnych kartach, wydrukowanych przez Urząd Miejski, opatrzonych dodatkowo hologramem – nie ma możliwości wydruku samodzielnego karty, czy jej kserowania. Głosy oddane na nieoryginalnych kartach będą nieważne.
- oryginalne karty będą wydawane w ograniczonych ilościach – do 5 sztuk na osobę.
- Na kartach papierowych osoba głosująca będzie musiała złożyć własnoręczny podpis.
- W głosowaniu elektronicznym dodane zostało oświadczenie głosującego o bezpośredniości głosowania przez osobę wypełniającą kartę.
- na kartach papierowych umieszczona została klauzula o odpowiedzialności karnej za składanie nieprawdziwych danych, złożenie podpisu za inną osobę.
Głosowanie trwa od 15 września do 2 października br.

















