Budżet Obywatelski – głosowanie rozpoczęte

Budżet Obywatelski – głosowanie rozpoczęte
Mat. prasowe

To już XIV edycja Budżetu Obywatelskiego. Mieszkańcy, którzy zdecydują się na udział w głosowaniu, będą mieli bezpośredni wpływ na to, które zadania powinny zostać zrealizowane w przyszłym roku. Warto więc wziąć udział w tym ważnym społecznie przedsięwzięciu.

Głosy można oddawać:

  • elektronicznie – przez stronę internetową: budzetobywatelski.elblag.eu klikając na zamieszczony tam baner. To najprostsza i najszybsza forma głosowania.
  • tradycyjnie – przez papierowe karty do głosowania, które już od przyszłego tygodnia dystrybuowane będą w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Elblągu (ul. Łączności 1) oraz w Punkcie Informacyjnym w Ratuszu Staromiejskim (ul. Stary Rynek 25). 

Wypełnione karty do głosowania należy składać w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Elblągu  (ul. Łączności 1) oraz Punkcie Informacyjnym w Ratuszu Staromiejskim  (ul. Stary Rynek 25).

W głosowaniu udział bierze 95 projektów. Z propozycjami mieszkańców zapoznać się można na stronie budzetobywatelski.elblag.eu

Głosować można tylko jeden raz, zaznaczając maksymalnie pięć zadań z okręgu, do którego się należy oraz jedną inicjatywę ogólnomiejską.

Głosując należy podać swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania oraz swoją datę urodzenia. W przypadku osób niepełnoletnich należy wypełnić oświadczenie o wyrażeniu zgody przez przedstawiciela ustawowego osoby niepełnoletniej na udział w głosowaniu na zadania w ramach Budżetu Obywatelskiego w mieście Elbląg na rok 2026.

Dane, które mieszkańcy przekazują w kartach papierowych i w formie elektronicznej są wykorzystywane wyłącznie do weryfikacji głosów i nie są udostępniane żadnym firmom lub instytucjom.

Przed głosowaniem na zadania w poszczególnych okręgach warto sprawdzić do jakiego okręgu głosujący/głosująca należy. Podział miasta na okręgi wyborcze dostępny jest w zakładce Dokumenty do pobrania. Głosy oddane na zadania z innego okręgu będą nieważne.

Dla przypomnienianajważniejsze zmiany:

  • ograniczenie możliwości głosowania elektronicznego z jednego adresu IP max 5 razy dziennie co 24 godziny
  • głosowanie w formie papierowej odbywa się tylko na oryginalnych kartach, wydrukowanych przez Urząd Miejski, opatrzonych dodatkowo hologramem – nie ma możliwości wydruku samodzielnego karty, czy jej kserowania. Głosy oddane na nieoryginalnych kartach będą nieważne.
  • oryginalne karty będą wydawane w ograniczonych ilościach – do 5 sztuk na osobę.
  • Na kartach papierowych osoba głosująca będzie musiała złożyć własnoręczny podpis.
  • W głosowaniu elektronicznym dodane zostało oświadczenie głosującego o bezpośredniości głosowania przez osobę wypełniającą kartę.
  • na kartach papierowych umieszczona została klauzula o odpowiedzialności karnej za składanie nieprawdziwych danych, złożenie podpisu za inną osobę.

Głosowanie trwa od 15 września do 2 października br.

/oprac. red./
Print Friendly, PDF & Email