Zobacz, gdzie zgłaszać awarie i uszkodzenia po ulewach

Zobacz, gdzie zgłaszać awarie i uszkodzenia po ulewach
Fot. Adminstrator

Po gwałtownych zjawiskach atmosferycznych, takich jak ulewy, czy nawałnice, które nawiedzają nasze miasto, wielokrotnie wzrasta liczba awarii urządzeń umieszczonych w pasach drogowych dróg publicznych nie mających związku z drogą, takich jak: sieci, studnie kanalizacyjne, telekomunikacyjne, itp. Co ważne za stan techniczny poszczególnych urządzeń odpowiadają ich właściciele. Gdzie więc zgłaszać takie awarie? Poniżej podajemy odpowiednie numery telefonów i kontakt do odpowiednich służb.

W celu usprawnienia działań zmierzających do sprawnego usunięcia występujących awarii wskazane jest, aby mieszkańcy miasta, o stwierdzonych nieprawidłowościach lub uszkodzeniach tych urządzeń informowali bezpośrednio ich właścicieli, co skróci czas oczekiwania na zabezpieczenie miejsca awarii oraz jej usunięcie.

Poniżej przedstawiamy wykaz kontaktów telefonicznych do poszczególnych firm; właścicieli określonych urządzeń zlokalizowanych w pasie drogowym, do których należy zgłaszać zauważone uszkodzenia:

Elbląskie Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji przyjmuje zgłoszenia w wyniku awarii wodociągów i zasuw, sieci kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz studni a także słupków z tabliczkami oznaczającymi lokalizację sieci. Uszkodzenia należy zgłaszać pod numer telefonu: 994.

Pomorska Spółka Gazownicza odpowiada za sieć i skrzynki gazowe oraz słupki z tabliczkami oznaczającymi lokalizację sieci. Zgłoszenia przyjmowane są pod numerem telefonu: 992

Departament Gospodarki Komunalnej i Ochrony Środowiska Urzędu Miejskiego wspólnie z ENERGA Oświetlenie odpowiada za słupy i inne urządzenia oświetlenia ulicznego. W tym wypadku zgłoszenia przyjmowane są pod numerami telefonu: 55 239-32-05 ( w godzinach od 7:30 – 15:30 przez Departament) lub całodobowo przez ENERGĘ pod numerem telefonu 801 800 103.

Zarząd Komunikacji Miejskiej w Elblągu odpowiada za uszkodzenia wiat i przystanków. Zgłoszenia przyjmowane są od poniedziałku do piątku w godzinach od 7:00 do 15:00.

Spółka Tramwaje Elbląskie odpowiadają za ubytki w nawierzchni torowisk tramwajowych, płytki tramwajowe oraz słupy trakcyjne a także wiaty i przystanki. Wszelkie uszkodzenia zgłaszać należy pod numerem telefonu: 55 239 69 08

Z kolei za studnie telekomunikacyjne w Elblągu odpowiada: Telekomunikacja Polska S.A. Oraz Dialog S.A. Zgłoszenia przyjmowane są pod numerami telefonu: 800 458 573 (TP), 801 700 700 (Dialog).

W przypadku trudności lub braku możliwości ustalenia właściciela uszkodzonego urządzenia, informacje o stwierdzonych nieprawidłowościach należy zgłosić się do Departamentu Bezpieczeństwa, Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Informacji Niejawnych pod numer telefonu: 55 239 30 40 lub Straży Miejskiej pod numer 986.

Te jednostki przyjęte zgłoszenia będą bezpośrednio przekazywać właścicielom urządzeń.  Red. Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 7230

Print Friendly, PDF & Email