Znów oszustwo na pracownika ZUS. Powiadom najbliższych. Niech będą czujni

Znów oszustwo na pracownika ZUS. Powiadom najbliższych. Niech będą czujni
Fot. Adminstrator

Coraz częściej pojawiają się oszuści podszywający się pod pracowników ZUS. W ostatnim czasie w województwie warmińsko-mazurskim doszło do wyłudzenia pieniędzy od starszej osoby. Oszust, podał się za pracownika Zakładu Ubezpieczeń Społecznych i obiecał refundację leków.

– Musimy pamiętać, że Zakład nie wysyła swoich pracowników do domów klientów i nie organizuje spotkań w ich domach – przestrzega Anna Ilukiewicz, Regionalny Rzecznik Prasowy ZUS województwa warmińsko-mazurskiego.

Oszuści na wiele sposobów próbują oszukać naszych klientów. Metody są różne, min. kontaktują się telefonicznie z klientami ZUS, w celu umówienia spotkania dotyczącego dziedziczenia składek z subkonta i OFE czy podwyższenia emerytury, wysyłają fałszywe meile zatytułowane „ Składka” zawierające niebezpieczny załącznik, a ostatnio odwiedzili starszą panią w jej mieszkaniu i skradli jej oszczędności.

Zakład ostrzega: nie dzwonimy i nie odwiedzamy klientów w domach w sprawie dziedziczenia składek czy podwyższenia świadczeń, oraz nie wystawiamy żadnych faktur do zapłaty i nie żądamy pieniędzy.
Osoby, chcące uzyskać informacje na ten temat lub porady z zakresu ubezpieczeń społecznych, mogą skorzystać z bezpłatnych porad ZUS osobiście na sali obsługi klienta lub poprzez kontakt telefoniczny pod numerem (22) 560 16 00.

Kontakt z klientem zawsze odbywa się osobiście w siedzibie Zakładu, listownie lub poprzez uwierzytelniony profil na PUE. Pracownicy ZUS odwiedzają klientów tylko w przypadku kontroli wykorzystania zwolnień lekarskich – jest to jedyna sytuacja wizyty bez zapowiedzi. Pracownicy ZUS zawsze posiadają legitymację oraz upoważnienie do przeprowadzenia kontroli.

– Niestety, prób kolejnych oszustw ,,na pracownika ZUS” jest coraz więcej. Prosimy naszych klientów o zachowanie szczególnej ostrożności. Pamiętajmy, że podawanie danych osobowych oszustom może zostać wykorzystane na niekorzyść klientów ZUS. W przypadku jakichkolwiek wątpliwości należy skontaktować się z najbliższą placówką ZUS lub poprzez COT, czy komisariatem policji – podsumowuje Ilukiewicz.

Print Friendly, PDF & Email