Warto przeczytać: Jak schudnąć po 40? Agnieszka Mielczarek

Warto przeczytać: Jak schudnąć po 40? Agnieszka Mielczarek

Książek na ten temat jest na rynku tak wiele jak ziarenek piasku na plaży. Polskie, zagraniczne, napisane przez fachowców, jak i amatorów którym wydaje się, że mają wystarczającą wiedzę by radzić innym jak schudnąć, czy cieszyć się dobrym zdrowiem. Ta książka jest napisana przez profesjonalistę, dyplomowanego coacha zdrowia, który na co dzień pomaga schudnąć swoim klientom. Jak wiadomo o ciało powinniśmy dbać jak o duszę. Ciało to nasz dom w którym mieszkamy, w dodatku musi nam starczyć na całe życie. Ten poradnik pozwoli na jego generalny remont.

Utrata wagi powinna przede wszystkim doprowadzić do polepszenia jakości życia i zdrowia. Nie powinniśmy traktować odchudzania tylko i wyłącznie jako narzędzia do poprawy wyglądu. Nadmierne kilogramy mogą utrudniać funkcjonowanie… zadyszka po wchodzeniu na schodach, bóle kręgosłupa czy nadciśnienie. Kiedy zaobserwujemy choć jeden z powyższych dolegliwości, automatycznie powinna nam zapalić się „czerwona lampka”, która spowoduje, że podejmiemy wyzwanie pozbycia się balastu, który ani nie jest estetyczny ani zdrowy. Niech słodkie napoje, mączne chałki, batoniki nie będą naszym „gwoździem do trumny”.

Książka podzielona jest na kilka etapów. Pierwsze krótkie rozdziały poświęcone są edukacji czytelnika na temat detoksu, funkcjonowania organizmu oraz fajne podejście psychologiczne. Couchingu jest tu sporo. Wiadomym jest, że utrata wagi jest trudna, wymaga czasu i wysiłku, to proces dla większości osób stresujący. Po przeczytaniu tej książki pozbędziemy się stresu związanego z „dietowaniem”. Spojrzymy na to inaczej, spokojniej. Mielczarek proponuje dokładnie zaplanowany program na 30 dni, który ma na celu przestawienie złych nawyków żywieniowych. Odzwyczaisz się od jedzenia tego co Ci szkodzi. Kiedy po miesiącu zauważysz zmianę w wyglądzie, samopoczuciu będziesz chciała ciągnąć ten program dłużej, aż w końcu dojdziesz to wymarzonej wagi. Autorka podaje również kilka złotych zasad rytualnego dbania o siebie. Ciekawym rozdziałem jest na przykład kilka słów o tym dlaczego Francuzki zawsze wyglądają, młodo, stylowo i z klasą. Okazuje się, że możemy podpatrzeć kilka francuskich przyzwyczajeń i trików by również dobrze się „zakonserwować”. Uważam, że lektura ta jest przydatna nie tylko dla czterdziestolatek ale również dla młodszych, dla wszystkich tych którzy chcą ponownie poczuć się dobrze we własnej skórze, odzyskać energię i zdrowie. Znajdziemy tu też kilka wywiadów z osobami publicznymi mi.in z aktorką Grażyną Wolszczak czy Bogną Sworowską. Najobszerniejszą część stanowią różnorodne przepisy na śniadania, II śniadania, obiady, kolacje. Mnóstwo kuchennych inspiracji i dietetycznych „gotowców”. Dobrym rozwiązaniem jest sformatowanie przepisu dokładnie na jednej stronie, co pozwala na łatwe skserowanie na kartce ulubionego dania. Kolorowe, piękne posiłki ze zdrowych składników kuszą by wypróbować je we własnej kuchni. Jest tu na przykład przepis na kalafior w skórce z otrębów, tajski ryż z ananasem, zupę z pieczonych buraków, kaszę jaglaną z pieczarkami, mus jaglany z bananem, gotowane pory z octem balsamicznym, zupę krem z cukinii, z czarnuszką, cytryną i pomarańczą lub domowe musli. Wszystko jest usystematyzowane, podane prosto jak „kawa na ławę”. Przewagą tej książki nad innymi jest jej niezwykła prostota. Dokładnie to co potrzebujesz wiedzieć by schudnąć, ni mniej ni więcej. Nie warto zaśmiecać mózgu zbędnymi informacjami, tu jest tylko tyle ile masz wiedzieć by obniżyć masę ciała. Garść motywacji, kilka faktów medycznych, szczypta psychologii i morze przepisów, które będą Twoim najlepszym przyjacielem w drodze po marzenie. Jedyne czego potrzebujesz to postanowienie i wytrwałość. Okazuje się, że kluczem do sukcesu może być usunięcie uczulających produktów np. mleka, jajek i glutenu, gdyż taki sposób żywienia sprawdził się już u wielu pacjentów. Coraz więcej osób odczuwa ulgę po odstawieniu np. mleka.

Autorka prywatnie jest żoną znanego z programów telewizyjnych kucharza Pascala Brodnickiego. Śliczna, szczupła czterdziestolatka, która według mnie wygląda na 10 lat mniej! To dla mnie dowód, że ta osoba wie o czym mówi, mało tego jej sylwetka, promienna cera i zdrowe włosy są potwierdzeniem tego o czym pisze.

Podsumowując, diety cud nie istnieją, ale istnieje cudowna zmiana nawyków żywieniowych, cudownie smaczne, dobrze doprawione, niskokaloryczne dania, które dzięki systematyczności pozwolą nam osiągnąć efekt cud. Ta książka może okazać się pierwszym krokiem do metamorfozy, bodźcem którego czasem każdy z nas desperacko potrzebuje aby zmienić coś w swoim życiu.

–Jestem przekonana, że każdy po zastosowaniu tego programu dostrzeże wielką zmianę w wyglądzie i samopoczuciu. Mała zmiana na talerzu– wielki powrót do równowagi– Mira Gałęcka, doktor nauk medycznych, Instytut Mikroekologii w Poznaniu

  Aleksandra Kazuro, Świat Książki Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 15006 

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.