Trwa IX edycja Budżetu Obywatelskiego

Trwa IX edycja Budżetu Obywatelskiego
Fot. mat. prasowe

Czekamy na dobre pomysły elblążan, które będą miały szansę na realizację w przyszłym roku. Do tej pory wpłynęło do nas jedynie 10 wniosków. Czasu jest coraz mniej. Mieszkańcy swoje pomysły mogą zgłaszać w formie papierowej do piątku, 7 sierpnia – mówi Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy UM Elbląg. Dokumenty należy składać w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Elblągu, ul. Łączności 1.

W tej edycji pula środków na realizację zwycięskich zadań wynosi 3 500 000 zł – po 500 000 zł na każdy z pięciu okręgów oraz 1 000 000 zł na inicjatywę ogólnomiejską. Dodatkowo w każdym z okręgów zostanie wydzielona kwota po 30 000 zł na małe projekty. Wartość każdego z nich nie może przekroczyć 10 000 zł. Jak zawsze pierwszy krok do realizacji Budżetu Obywatelskiego to zbieranie dobrych pomysłów od mieszkańców miasta. Składać wnioski i głosować mogą wszyscy mieszkańcy, bez względu na wiek.

Budżet Obywatelski 2021 – praktyczne informacje

Kto może składać wnioski? Każdy mieszkaniec Elbląga, który uzyska pisemne poparcie 2 mieszkańców w okręgu, w którym realizowane ma być zadanie, a w przypadku inicjatyw ogólnomiejskich – poparcie 5 mieszkańców Elbląga. Jedna osoba może złożyć więcej niż jeden wniosek, każdy na odrębnym formularzu.

W jaki sposób?

Poprzez wypełnienie druku, który można pobrać ze strony budzetobywatelski.elblag.eu lub odebrać w Biurze Podawczym Urzędu Miejskiego w Elblągu oraz Ratuszu Staromiejskim.

Co musi zawierać poprawnie wypełniony wniosek?

numer okręgu wyborczego, w którym znajduje się proponowane zadanie lub zaznaczone właściwe pole w przypadku inicjatywy ogólnomiejskiej,
nazwę zadania,
miejsce realizacji zadania,
opis zadania,
dane identyfikujące wnioskodawcę,
oświadczenie o wyrażeniu zgody przez przedstawiciela ustawowego na złożenie wniosku, w przypadku wniosku przez osobę niepełnoletnią,
podpisy osób popierających.

Gdzie po informacje?

  • ustalenie okręgu wyborczego: strona internetowa budzetobywatelski.elblag.eu lub w Departamencie Spraw Obywatelskich, tel. 55 239 30 95 lub 55 239 30 98,
  • ustalenie miejsca realizacji zadania: www.portalmapowy.umelblag.pl lub w Departamencie Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji, Referat Geodezji i Katastru, tel. 55 237 47 52 lub 55 239 31 15.

Kiedy i gdzie można składać wnioski?

do 7 sierpnia 2020 roku w wersji papierowej do Biura Podawczego Urzędu Miejskiegow Elblągu ul. Łączności 1.

Co dalej?

  • do 11 września 2020 roku zostanie opublikowana lista pozytywnie zaopiniowanych wniosków,
  • od 14 do 18 września przyjmowanie odwołań od opublikowanej listy,
  • od 12 do 25 października 2020 roku – głosowanie na projekty możliwe do realizacji.

Ogłoszenie wyników planowane jest na listopad 2020 r.

Aby ułatwić złożenie wniosku w dniach 3 i 6 sierpnia, w godz. 14:00 – 15:30, w Urzędzie Miejskim odbędą się konsultacje dla mieszkańców. Konsultacje odbędą się po wcześniejszym umówieniu się telefonicznym pod nr tel. 55 237 47 94 lub 55 237 34 63.

Fot. mat. prasowe
Print Friendly, PDF & Email