Toruń: Akcja Świadczeniowa 2020

Toruń: Akcja Świadczeniowa 2020
Fot. Pixabay

Toruńskie Centrum Świadczeń Rodzinie zachęca do zapoznania się z zasadami składania wniosków na nowy okres zasiłkowy 2020/2021.

Gdzie pobrać formularze wniosków?

Formularze wniosków dostępne są na stronie internetowej Centrum. Ta specjalnie utworzona podstrona zawiera także broszury informacyjne oraz wzory wypełnionych druków wraz z instruktażem.

Ponadto druki są dostępne w obu siedzibach Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie:

  • ul. Batorego 38/40, od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 16:00;
  • ul. Rydygiera 12A, od poniedziałku do piątku w godz. 7:00 do 15:00,

oraz w budynkach Urzędu Miasta Torunia [ul. Wały gen. Sikorskiego 8 (PIUM, budynek główny Urzędu Miasta), od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00 i ul. Szosa Chełmińska 27 (przy Targowisku Miejskim), czynny tylko w sierpniu, od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30], a także przy ul. Legionów 220 (przy zajezdni autobusowej MZK), czynny tylko w sierpniu, od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30.

Jak można złożyć wniosek?

Wnioski można składać elektronicznie:

  • za pośrednictwem portalu Emp@tia (zasiłek rodzinny, specjalny zasiłek opiekuńczy, świadczenia z funduszu alimentacyjnego, świadczenia „Dobry start”, tzw. 300+) oraz przez ePUAP,
  • za pośrednictwem bankowości elektronicznej – świadczenia „Dobry start”, tzw. 300+.

– Zachęcamy do składania wniosków o świadczenie „Dobry start” (300+) za pomocą bankowości elektronicznej – wypełnienie wniosku zajmuje kilka minut i nie wymaga wychodzenia z domu – wskazuje UM.

W poniedziałek rozpoczęto przyjmowanie wniosków tradycyjnych (papierowych) na kolejny okres świadczeniowy 2020/2021 o:

  • zasiłek rodzinny oraz
  • świadczenie z funduszu alimentacyjnego,
  • świadczenie „Dobry start”.

Wnioski będzie można wrzucać do urn podawczych, przesłać za pośrednictwem poczty, a także złożyć bezpośrednio u pracowników Centrum – pod warunkiem wcześniejszej rejestracji terminu oraz zachowania wszelkich rygorów sanitarnych podczas wizyty w urzędzie (co do zasady wnioski o świadczenie „Dobry start” ze względu na sytuację epidemiczną lepiej wrzucać do urn podawczych).

Gdzie znajdują się urny podawcze?

Wnioski o świadczenia, pisma, podania, uzupełnienia do wniosków oraz inną korespondencję można bezpiecznie dostarczać do specjalnych urn podawczych, znajdujących się w niżej podanych lokalizacjach:

  • Toruńskie Centrum Świadczeń Rodzinie (ul. Batorego 38/40, od poniedziałku do piątku godz. 7:00 do 16:00, ul. Rydygiera 12A, od poniedziałku do piątku godz. 7:00 do 15:00).
  • Siedziba Urzędu Miasta Torunia [ul. Wały gen. Sikorskiego 8 (PIUM, budynek główny Urzędu Miasta), od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-15:00, ul. Szosa Chełmińska 27 (przy Targowisku Miejskim), czynny tylko w sierpniu, od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30],
  • ul. Legionów 220 (przy zajezdni autobusowej MZK), czynny tylko w sierpniu, od poniedziałku do piątku w godz. 7:30-15:30.

Wnioski i dokumenty wkładamy do urny w zaklejonej kopercie.

Wnioski prześlesz też drogą pocztową

Wnioski o świadczenia oraz pozostałą korespondencję można przesyłać na adres: Toruńskie Centrum Świadczeń Rodzinie, ul. Batorego 38/40, 87-100 Toruń.

Jest też opcja złożenia wniosku osobiście

Do dyspozycji mieszkańców Torunia będą też cztery stanowiska przyjmowania wniosków na nowy okres zasiłkowy, znajdujące się w budynku Toruńskiego Centrum Świadczeń Rodzinie przy ul. Batorego 38/40, a także stanowiska zorganizowane w budynkach Urzędu Miasta Torunia.

Uwaga: Skorzystanie z bezpośredniej obsługi klienta jest możliwe wyłącznie po uprzedniej rezerwacji terminu. Rezerwacji terminu można dokonać przez Internet lub Telefonicznie, pod nr 56 611 8956 lub 56 611 7997.

Zasady bezpośredniej obsługi mieszkańców

Należy pamiętać, że na terenie kraju nadal obowiązuje stan epidemii. W związku z tym bezpośrednia obsługa klientów odbywa się z zachowaniem wszelkich rygorów sanitarnych:

  • przez cały czas wizyty interesant jest zobowiązany mieć założoną maseczkę zakrywającą usta i nos (wyjątki od tej zasady przewidują odrębne przepisy);
  • przy wejściu na salę obsługi każda osoba jest zobowiązana zdezynfekować ręce – zapewniony jest preparat dezynfekcyjny;
  • w tym samym czasie w jednym pomieszczeniu nie może być więcej niż 1 osoba na 1 stanowisko obsługi, z wyłączeniem osób obsługujących interesantów (zasada ta nie dotyczy m. in. dzieci do ukończenia 13. roku życia, osób z niepełnosprawnościami, osób niemogących poruszać się samodzielnie, osób o ograniczonych możliwościach prowadzenia własnych spraw w urzędzie, czy też osób wymagających pomocy tłumacza);
  • należy zachować odpowiedni dystans społeczny pomiędzy pozostałymi osobami. Jeżeli jest to możliwe lepiej nie zabierać ze sobą dzieci.
Natalia Przytarska
Źródło: UM Toruń
Fot. Małgorzata Litwin
Print Friendly, PDF & Email