Zdarza się, że w kontakcie z różnego rodzaju niepełnosprawnością ludzie nie wiedzą, jak powinni się zachować. PKP Intercity przygotowało poradnik, w którym podróżni znajdą wskazówki dotyczące savoir–vivre’u.
O zasadach dobrego wychowania wobec osób niepełnosprawnych pisaliśmy już w kontekście sfery języka oraz kontaktu fizycznego. O tym, jak pomagać osobom niepełnosprawnym w podróży, można dowiedzieć się z publikacji „Savoir–vivre wobec osób z niepełnosprawnością”.
W poradniku przygotowanym przez PKP Intercity we współpracy z Fundacją Integracja znajdują się ilustracje obrazujące różne sytuacje komunikacyjne, które mogą zdarzyć się w pociągu lub na peronie. Broszura podpowiada m.in. jak zachować się w stosunku do osób z niepełnosprawnością wzroku czy pomóc osobom z dysfunkcją ruchu.
Publikację można znaleźć w Internecie, a także w Centrach Obsługi Klienta. Oprócz tego PKP Intercity będzie wyświetlało slajdy z broszury na ekranach przy kasach. Dodatkowo na facebook’owym czacie przewoźnika eksperci udzielą odpowiedzi na pytania, których nie ma w poradniku.
MS Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 16495