Społeczeństwo: #17milionów, czyli o MPD

Społeczeństwo: #17milionów, czyli o MPD

Od 1 października trwa IV edycja Ogólnopolskiej Kampanii Społecznej #17milionów prowadzona przez Fundację Pomocy Dzieciom „Kolorowy Świat”. Jej celem jest zwrócenie uwagi i zwiększenie świadomości Polaków na codzienne problemy tych, którzy zostali dotknięci mózgowym porażeniem dziecięcym.

Motywem przewodnim kampanii jest kolor zielony, który symbolizuje solidarność ze wszystkimi 17 milionami osób na świecie z MPD. To prawie tyle, co połowa ludności Polski. Ludzie z MPD mają problemy ze wzrokiem lub słuchem, a także z poruszaniem się. Często potrzebują pomocy drugiej osoby, by radzić sobie z codziennymi czynnościami, ale czują tak samo jak my. #17milionów ma przypominać o tym, że ludzie z MPD są pełnoprawnymi członkami społeczeństwa.

– Fundacja ,,Kolorowy Świat” pragnie zachęcić do tego, by uznać pewną odmienność wynikającą z ich uwarunkowań psychofizycznych za godną tożsamość, a jednocześnie bez ckliwej litości nieść im pomoc w wyzwaniach, jakie niesie życie – czytamy na stronie Fundacji.

W ramach prowadzonej kampanii można bezpłatnie wykonać badanie RTG stawów biodrowych dziecka. By móc je wykonać, na stronie Fundacji należy wypełnić formularz (KLIKNIJ TU). Na jego podstawie e–mailem przesłany zostanie plik ze skierowaniem upoważniającym do wykonania badania RTG.

Dzieci dotknięte Mózgowym Porażniem Dziecięcym zagrożone są neurogennym zwichnięciem stawów biodrowych.

– Głównym celem naszej tegorocznej kampani #17milionów jest zainicjowanie działań mających na celu utworzenie w Polsce Krajowego Programu Profilaktyki Neurogennego Zwichnięcia Stawów Biodrowych u dzieci dotkniętych MPD – informuje Fundacja.

Przez cały październik realizowane jest też wyzwanie sportowe pod nazwą „#17milionówMetrów”, polegające na łącznym pokonaniu 17 milionów metrów przez ludzi. Jest to wyraz solidarności z osobami z MPD.

Pod koniec miesiąca (27 października o godz. 19:00) w Sali Koncertowej Filharmoni Łódzkiej, odbędzie się konceryt charytatywny „PIANO.PL”, w którym wystąpią Dorota Miśkiewicz, Włodzimierz Nahorny, Andrzej Jagodziński, Michał Tokaj, Bartosz Dworak, a także gościnnie Henryk Miśkiewicz. Bilety do nabycia TUTAJ.

W kampanię zaangażowali się wybitni specjaliści w dziedzinie ortopedii i rehabilitacji, tj. prof. dr hab. n. med. Jarosław Czubak, Kierownik Kliniki Ortopedii CMKP w Otwocku i jednocześnie Krajowy Konsultant z dziedziny ortopedii dziecięcej, prof. dr hab. n. med. Marek Jóźwiak, Kierownik Kliniki Ortopedii i Traumatologii Dziecięcej Ortopedyczno–Rehabilitacyjnego Szpitala Klinicznego im. W. Degi w Poznaniu, dr n med. Małgorzata Szmurło, Specjalista rehabilitacji medycznej w Wojewódzkim Specjelistycznym Szpitalu Dziecięcym im. św. Ludwika w Krakowie – Małopolskim Centrum Rehabilitacji Dzieci, Dr n. med. Błażej Pruszczyński, Specjalista ortopedii i traumatologii narządów ruchu, Adiunkt w Klinice Ortopedii i Ortopedii Dziecięcej UM w Łodzi, członek Hip Dysplasia Institute.

Ambasadorami kampanii 17#milionów są m.in. Barbara Kurdej–Szatan, Agnieszka Więdłocha, Magdalena Walach, Małgorzata Socha, Agata Kulesza, Anna Dereszowska, Marta Żmuda–Trzebiatowska, Katarzyna Zielińska, Cezary Żak, Cezary Pazura, Mikołaj Roznerski, Jan Wieczorkowski, Jacek Kopczyński, Łukasz Simlat, Abelard Giza, Patrycja Markowska, Anna Wyszkoni, Igor Herbut, Robert Janowski, Adam Małysz i Łukasz Piszczek.

Źródło i fot: 17milionów.pl

  Oprac. MM Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 18990 

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.