Senior: Ruszyła kampania społeczna „Zrozumieć starość”

Senior: Ruszyła kampania społeczna „Zrozumieć starość”

Twoje zrozumienie wiele znaczy – to hasło kampanii społecznej „Zrozumieć Starość” mającej na celu uwrażliwienie odbiorców na potrzeby rosnącej grupy osób starszych, organizowanej przez Fundację Zaczyn i Promedica24.  

Polska jest najszybciej starzejącym się krajem w Europie. 23,6% mieszkańców naszego kraju to osoby po 60. roku życia, a w ciągu dekady w wiek senioralny wejdzie już co trzeci mieszkaniec Polski. Co dziesiąty senior pozostaje w realnej izolacji społecznej, funkcjonując w zapomnieniu i nie będąc podmiotem jakichkolwiek relacji, co oczywiście w sposób dramatyczny wpływa na jakość życia. Aż 42% Polaków styka się z niewłaściwym traktowaniem osób starszych. Brak podstawowej empatii, czasem wręcz otwarta pogarda wobec seniorów – to, niestety, nie margines, lecz codzienność dla wielu osób w trzecim wieku.

– Czy ktokolwiek chce, by całe dekady jego życia były czasem nieustających utrapień? Oczywiście, że nie. Dlatego stworzyliśmy kampanię społeczną, dzięki której każdy może dowiedzieć się, jak zmienia się nasze funkcjonowanie wraz z wiekiem. Wyjaśniamy też, w jaki sposób można wesprzeć seniorów, członków rodzin czy wspólnot sąsiedzkich, by uczynić ich życie lepszym, a także utrwalić społeczną i indywidualną wrażliwość wobec osób starszych, czego beneficjentami będą również ci, którzy w wiek senioralny wejdą za wiele lat czy dekad – wyjaśnia Przemysław Wiśniewski, z Fundacji „Zaczyn”.

W ramach kampanii w całym kraju dystrybuowany będzie obszerny drukowany poradnik przeznaczony głównie dla osób opiekujących się swoimi sędziwymi krewnymi. Organizowane będą liczne wydarzenia z udziałem osób publicznych wspierających kampanię, pozwalające poczuć starość w wymiarze fizycznym poprzez specjalny kombinezon geriatryczny pozwalający „dodać” użytkownikowi 40 lat życia.

– Dzięki Tobie możemy zwiększyć zasięg kampanii i uświadomić milionom Polaków, że życie w trzecim wieku może być dobre. Dołącz do nas jako wolontariusz, partner instytucjonalny czy donator 1% podatku – zachęca Przemysław Wiśniewski.

Filmik https://www.youtube.com/watch?time_continue=1&v=jE_PrEvmLrI

Źródł: zrozumiecstarosc.pl

  Oprac. AG Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 17711 

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.