Senior: Kolejna odsłona kampanii edukacyjnej „Wiem, co podpisuję”

Senior: Kolejna odsłona kampanii edukacyjnej „Wiem, co podpisuję”

Urząd Komunikacji Elektronicznej w ramach prowadzonej kampanii edukacyjnej „Wiem, co podpisuję”, skierowanej głównie do seniorów promuje specjalny film, w którym przestrzega przed nieuczciwymi przedstawicielami handlowymi operatorów telekomunikacyjnych.

– Każdy z nas może stać się ofiarą nieuczciwych handlowców, którzy podczas wizyty w domu skorzystają z naszego roztargnienia lub niewiedzy i podsuną do podpisania umowę zawierającą inne zapisy, niż te przedstawione w czasie rozmowy. Skutkiem może być np. niezamierzone zerwanie przez nas umowy z dotychczasowym operatorem i tym samym naliczenie przez niego kary umownej. Według posiadanych przez UKE danych osoba, która pada ofiarą nieuczciwych handlowców, musi ponieść średnio koszt kary umownej w wysokości ok. 500 zł – tłumaczą twórcy filmu, który zamieszczony został na stronie uke.gov.pl oraz w mediach społecznościowych.

Dotrze on także do słuchaczy Uniwersytetów Trzeciego Wieku i organizacji senioralnych. Przede wszystkim jednak pokazywany będzie podczas organizowanych przez Urząd Komunikacji Elektronicznej zajęć „Wiem, co podpisuję”, w czasie których słuchacze dowiadują się na co zwracać uwagę, gdy zawierają umowę. W 2017 roku UKE przeprowadził ponad 100 takich spotkań, w których uczestniczyło prawie 8 tys. seniorów, a w roku 2018 planuje przeszkolić ok. 10 tys. osób. Wykłady są bezpłatne.

Do programu można zgłaszać się pod numerem 22 5349225 lub poprzez email: cik@uke.gov.pl

https://www.youtube.com/watch?v=UmD69–DyAsE&t=3s

Źródło i fot. www.uke.gov.pl/

  Oprac. AG Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 17286 

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.