Rzecznik pacjenta w Elblągu

Rzecznik pacjenta w Elblągu
Fot. Adminstrator

Dzisiaj, w elbląskiej delegaturze Narodowego Funduszu Zdrowia, dyżur pełnił Rzecznik Praw Pacjenta.  Dyżury Rzecznika Praw Pacjenta w miastach, w których są delegatury NFZ, to w naszym województwie nowość. Będą się one odbywały w każdą trzecią środę miesiąca, w Elblągu, a w każdą czwartą środę miesiąca – w Ełku.

Pierwszego dnia do Rzecznika zgłaszali się po pomoc pacjenci, którzy czują się źle potraktowani przez służbę zdrowia.
– Przychodziły osoby z bardzo różnymi problemami – mówi Bogusława Leszczyńska, Rzecznik Praw Pacjenta. – Była m.in. niepełnosprawna pani, która ma problemy z wyegzekwowaniem opieki szpitalnej. Jest to oczywiście sprawa, którą musimy się zainteresować i, jeśli zarzut się potwierdzi, sprawdzić, dlaczego tak się dzieje. Inna pani stara się o pomoc w opiece nad niepełnosprawnym mężem, który wychodzi ze szpitala. Było też kilka porad, m.in. na temat zasad leczenia uzdrowiskowego. Innej z osób, odmówiono w ZUS-ie renty. I chociaż sprawa ta raczej nie dotyczy Rzecznika Praw Pacjenta, to pani Rzecznik obiecała się nią zainteresować.
Wiele osób przychodzi z zażaleniem, że po wykupieniu w sklepie sprzętu rehabilitacyjnego nie otrzymują dofinansowania z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych (PFRON). Bogusława Leszczyńska zwraca uwagę, by najpierw zgłosić się do Funduszu i dopiero później, po przyznaniu dofinansowania, dokonać zakupu.
– Zdarza się, że np. na dofinansowanie do wózków inwalidzkich trzeba czekać kilka miesięcy. Należy wówczas pamiętać, że dopiero po otrzymaniu decyzji z PFRON możemy udać się do sklepu i dokonać zakupu. W przeciwnym wypadku za sprzęt zapłacimy w 100 procentach z własnej kieszeni, a Fundusz nic nam z tego nie zwróci – zaznacza pani Rzecznik.
   Przy okazji Bogusława Leszczyńska zwraca się z apelem do pacjentów, aby – w razie telefonu z Narodowego Funduszu Zdrowia – poświęcili kilka chwil na ankietę, która dotyczy funkcjonowania lekarzy rodzinnych. – Obecnie ankieta przeprowadzana jest w Olsztynie, ale wkrótce obejmie także inne miasta – mówi pani Rzecznik.
Dyżury Rzecznika Praw Pacjenta w Elblągu:  

każda trzecia środa miesiąca, w siedzibie Warmińsko-Mazurskiego Oddziału NFZ, delegatura w Elblągu przy ul. Bema 18, w godz. 10:00 – 14:00, tel. (55) 235 -45 – 88, e-mail: rzecznik.pp@nfz-olsztyn.pl.
Z panią Rzecznik można kontaktować się również osobiście w Olsztynie, w siedzibie Wojewódzkiego Oddziału NFZ przy ul. Żołnierskiej 16, w dni powszednie, w godz. 8:00 – 16:00 lub telefonicznie – (89) 53 – 99 – 793.

  TF Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 567

Print Friendly, PDF & Email