Prawo: MRPiPS, ZUS i Poczta w obronie seniorów

Prawo: MRPiPS, ZUS i Poczta w obronie seniorów

Ministerstwo Rodziny Pracy i Polityki Społecznej podpisało porozumienie z ZUS i Pocztą Polską w sprawie współpracy przy realizacji kampanii informacyjnej „Bezpieczny i Aktywny Senior“. Ideą jest ochrona seniorów przed oszustwami i przemocą.

Celem realizowanej od grudnia 2016 r. kampanii jest uchronienie osób starszych przed przestępstwami, takimi jak oszustwa, wyłudzenia pieniędzy, nieuczciwe praktyki przedsiębiorców, nadużycia w prywatnych placówkach całodobowego pobytu, przemoc, czy dyskryminacja ze względu na wiek. Organizatorzy stawiają sobie za cel podniesienie świadomości społecznej w tym obszarze.

– Podpisanie dzisiejszego porozumienia nie jest przypadkiem. ZUS zawsze był  sojusznikiem w zakresie polityki senioralnej. Cieszę się, że do tego grona dołączyła Poczta Polska. Pomoże w dotarciu do osób starszych mieszkających w niewielkich miejscowościach czy na wsiach. Tam dociera listonosz, osoba, ciesząca się dużym zaufaniem społecznym – podkreśliła minister Rafalska.

Drugim obszarem priorytetowym kampanii jest szeroko rozumiana aktywność – zawodowa, społeczna, sportowa, edukacyjna, kulturalna, rekreacyjna. Prowadzenie aktywnego i zdrowego stylu życia w znacznym stopniu wpływa na stan zdrowia oraz wydłużenie się okresu samodzielności osób starszych.  Z badań prowadzonych przez Główny Urząd Statystyczny wynika, iż wśród osób w wieku 60 lub więcej lat jedynie co czwarta osoba (24,6%) uczestniczy w zajęciach sportowych lub rekreacji ruchowej.

– Rolą państwa jest przewidzieć sytuacje, w których osoby niesamodzielne będą potrzebowały wsparcia i muszą je otrzymać ze strony rządu czy samorządu. To usługi opiekuńcze, specjalistyczne, domy pobytu dziennego, ale także bezpieczeństwo w codziennej egzystencji – wyjaśniała minister.

Kampania społeczna „Bezpieczny i Aktywny Senior” w sposób kompleksowy porusza najistotniejsze tematy związane z bezpieczeństwem i aktywnością osób starszych, regularnie dostarczając materiały edukacyjne i promocyjne o jak najszerszym spektrum odbioru. Pomagają one np. przy odpowiedzialnym wyborze domu opieki, informują o prawach konsumenta, mówią, gdzie szukać porady prawnej.

 

źródło: mpips.gov.pl

  AK Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 15193 

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.