Podróże dla wszystkich

Podróże dla wszystkich

PKP Intercity stale pracuje nad poziomem komfortu podróżowania swoich pasażerów. Nie pomija w tym także osób niepełnosprawnych – niedawno przewoźnik uruchomił specjalny numer telefonu dla pasażerów o ograniczonej mobilności.

PKP Intercity starając się, aby każdy w ich pociągach czuł się komfortowo, wprowadziło specjalistyczne szkolenia dla swojego personelu, realizowane we współpracy z Fundacją Integracja. Zajęcia obejmują m.in. prezentacje filmów, dyskusje oraz symulacje. Dzięki nim uczestnicy zdobywają cenną wiedzę na temat rodzajów niepełnosprawności i doświadczenie w tym jak mają się zachować w danych sytuacjach, gdy ktoś potrzebuje pomocy. To także nauka komunikowania się z osobami o szczególnych potrzebach.

Wychodząc naprzeciw osobom niepełnosprawnym, 29 marca PKP Intercity uruchomiło dodatkowo numer telefonu (42 205 45 31), przeznaczony tylko i wyłącznie dla osób z niepełnosprawnościami i o ograniczonej sprawności ruchowej. Po wybraniu podanego numeru, podróżni mogą zgłosić przejazd konkretnego dnia i wypełnić z pomocą konsultanta formularz zgłoszeniowy. Pod numerem można otrzymać również kompleksowe informacje lub zgłosić napotkane utrudnienia, aby w przyszłości można było ich uniknąć.

Jedną z inwestycji przewoźnika jest zakup 60 wagonów o podwyższonym standardzie, wyposażonych w specjalną przestrzeń dla osób z niepełnosprawnościami, w tym osób poruszających się na wózku, a także miejsca przewidziane dla ich opiekunów. Wagony COMBO od PESA Bydgoszcz będą posiadać również automatyczne drzwi przedziałowe i bezprogowe podłogi, co na pewno ułatwi poruszanie się po nich. A co z osobami niewidomymi i niedowidzącymi? W pociągach stosowane będą oznaczenia Braille’a.

Jak zaplanować podróż?

Najpierw musimy znaleźć jeden z pociągów posiadający stosowne udogodnienia – informacje dostępne są na stronie internetowej PKP Intercity. Jest tam wyszukiwarka połączeń, w której jednym z kryteriów jest dostępność wagonu z platformą/windą dla osób poruszających się na wózkach. O tym, czy wybrany skład jest dostosowany do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, można również dowiedzieć się w kasie biletowej lub Centrum Obsługi Klienta. W takich pociągach mamy również możliwość skorzystania z asysty pracowników. Trzeba jednak poinformować przewoźnika o tym co najmniej 48h przed planowaną godziną rozpoczęcia podróży. Można to zrobić za pośrednictwem elektronicznego formularza dostępnego na stronie internetowej PKP Intercity, w Centrach Obsługi Klienta lub telefonicznie. Pracownicy przewoźnika służą pomocą przy wsiadaniu i wysiadaniu z pociągu, a także wnoszeniu lub wynoszeniu bagażu o wadze do 20 kg. Osoby poruszające się na wózkach uzyskują wsparcie polegające na uruchomieniu windy lub rozłożeniu platformy.

Oprac. Joanna Meryk
Źródło: pfron.org.pl

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.