Podróż bez barier w pociągach Polregio

Podróż bez barier w pociągach Polregio
Fot. Adminstrator

Wszystkie informacje dotyczące planowania podróży pociągiem i zamawiania asysty przez osoby o ograniczonej mobilności można znaleźć na internetowej platformie „Podróż bez barier”.

Platforma, której właścicielem jest Polregio służyć ma komunikacji osób niepełnosprawnych z przewoźnikiem i zarządcami dworców.

Można tam znaleźć specjalną wyszukiwarkę połączeń, która dedykowana jest siatce połączeń przewoźnika i osobom niepełnosprawnym.

Wszystkie informacje pogrupowane są tematycznie i w sposób bardzo przejrzysty, co znacznie ułatwia znalezienie i dotarcie do wyszukiwanych informacji. Innowacyjność rozwiązania POLREGIO polega na automatyzacji procesu wyszukiwania dogodnych połączeń i zamawiania asysty na wybrane połączenie.

Cały proces dokonywany jest bez konieczności rejestracji. Niepełnosprawny pasażer planując swoją podróż może określić m.in. stopień niepełnosprawności, wagę wózka inwalidzkiego czy preferowany sposób komunikacji przed dokonaniem podróży.

Zgodnie z przepisami unijnymi, operator połączenia zobowiązany jest do zapewnienia asysty osobie z ograniczoną mobilnością w ciągu 48 godzin od zgłoszenia, dlatego zaleca się zgłoszenie takiego zapotrzebowania na minimum dwa pełne dni wcześniej.

Przewozy Regionalne, właściciel marki POLREGIO, powstały w 2001 r. Są największym pasażerskim przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Każdego dnia na tory w całym kraju wyjeżdża około 1900 pociągów zamawianych i finansowanych przez samorządy wojewódzkie. W ciągu roku z usług POLREGIO korzysta ponad 81 mln pasażerów. Pociągi POLREGIO zatrzymują się na ponad 1800 stacjach.

Źródło: warminsko-mazurskie.pl / polregio.pl
Fot. Damian Nowacki
Print Friendly, PDF & Email