Osoby z niepełnosprawnościami namawiają do głosowania

Osoby z niepełnosprawnościami namawiają do głosowania

Fundacja Avalon wraz z grupą swoich podopiecznych zachęca do udziału w wyborach prezydenckich 28 czerwca. Od czwartku do niedzieli w mediach społecznościowych Fundacji zostaną opublikowane zdjęcia, na których osoby z niepełnosprawnościami będą promowały aktywność obywatelską i udział w niedzielnym głosowaniu.

Akcja profrekwencyjna Fundacji Avalon pod hasłem „Twój głos ma moc” to najprawdopodobniej jedyna taka inicjatywa w Polsce. Jej wyjątkowym elementem są bohaterowie – podopieczni Fundacji Avalon, którzy swoim przykładem zachęcają do udziału w wyborach, mimo iż w powszechnej opinii jako osoby z niepełnosprawnościami mają więcej powodów, żeby znaleźć wymówkę i zrezygnować z pójścia do lokalu wyborczego. Akcja opierać się będzie na serii postów publikowanych w mediach społecznościowych Fundacji. Jej celem jest przekonanie do udziału w głosowaniu tak osób z niepełnosprawnościami, jak i osób pełnosprawnych.

– Polska demokracja wciąż nie może się pochwalić wysoką frekwencją wyborczą. Kampanie zachęcające do udziału w wyborach są niezbędne i prowadzi je wiele organizacji społecznych, zauważyliśmy jednak, że osoby z niepełnosprawnościami pojawiają się w nich stosunkowo rzadko. A nasi podopieczni są przecież, mimo posiadanych niepełnosprawności, aktywnymi obywatelami i wielu z nich może dla nas stanowić wzór w tym zakresie. Dlatego chcieliśmy dać im przestrzeń do zabrania głosu w tak ważnej sprawie – komentuje Łukasz Wielgosz, pełnomocnik zarządu Fundacji Avalon.

Wybory są fundamentem demokracji. Udział w nich to podstawowy wyraz patriotyzmu. Akcja „Twój głos ma moc” to wyjątkowy projekt, w którym osoby z niepełnosprawnościami przekonują, że głosowanie warto postrzegać nie tylko jako prawo, ale również jako obywatelski obowiązek.

Akcja „Twój głos ma moc” będzie miała swoją kontynuację. Fundacja Avalon zachęca wszystkie osoby z niepełnosprawnościami do publikowania zdjęć z głosowania na swoich profilach w mediach społecznościowych.