Chcesz zameldować się czasowo lub na pobyt stały? Od tego roku możesz zrobić to bez wychodzenia z domu.
Do tej pory, aby zameldować się w Olsztynie trzeba było, z kompletem dokumentów odwiedzić, Urząd Miasta. Od 1 stycznia nie jest to już koniecznością. Sprawy meldunkowe można załatwić przez Internet. Jest to możliwe dzięki e–usłudze uruchomionej przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Ministerstwem Spraw Wewnętrznych i Administracji.
– Zainteresowanie e–meldunkiem jest stosunkowo duże – mówi kierownik Referatu Ewidencji Ludności Urzędu Miasta Olsztyna, Barbara Jeziorska. – Codziennie mamy kilka zgłoszeń przesyłanych drogą elektroniczną.
Podstawowym warunkiem jest posiadanie profilu zaufanego, dzięki któremu będziemy mogli potwierdzić swoją tożsamość w sieci. (więcej o profilu zaufanym)
Sama procedura meldunkowa jest stosunkowo prosta. Pierwszym krokiem jest wizyta na stronie www.obywatel.gov.pl, gdzie wybieramy usługę "meldunek", potwierdzamy swoją tożsamość i wybieramy opcję, o którą nam chodzi (meldunek stały, pobyt czasowy, zameldowanie dziecka itp. )
– Ważnym elementem procedury jest załączenie skanów wymaganych dokumentów m.in. pełnomocnictw, dokumentów potwierdzających tytuł prawny do lokalu, oświadczenia właściciela lub innego podmiotu dysponującego tytułem prawnym do lokalu, potwierdzające pobyt w lokalu – dodaje Jeziorska. – Bez tego formularz meldunkowy będzie nieważny. Oczywiście system podpowie nam jakie dokumenty należy zamieścić.
Usługa jest całkowicie bezpłatna. Podobnie jak oświadczenie o zameldowaniu na pobyt stały, o który nie musimy dodatkowo wnioskować. Opłatą 17 zł objęte jest jedynie zaświadczenie o zameldowaniu czasowym.
E–meldunek jest kolejną usługą urzędu z jakiej olsztynianie mogą skorzystać nie wychodząc z domu. Więcej e–usług na stronie:www.cyfrowy.olsztyn.eu
olsztyn.eu Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 17420