Okiem naczelnego: O reklamach i świętach słów kilka

Okiem naczelnego: O reklamach i świętach słów kilka
Fot. Adminstrator

Nietypowa kampania społeczna może nas pozytywnie zaskoczyć, podczas gdy inne reklamy mogą odebrać nam magię świąt.

Jeszcze wielu z nas ma w pamięci ostatnie wizyty na cmentarzach, a już od kilku ładnych dni czujemy się, jakby była druga polowa grudnia. Wystawy sklepowe pełne świątecznych dekoracji, czekoladowych Mikołajów, organizowane są już jarmarki bożonarodzeniowe (sic!), a w telewizji – co druga reklama w tonie świąt. Nawet w radiu grają nieśmiertelne „Last christmas”. I potem się człowiek dziwi, że kiedy zbliża się 24 grudnia ludzie mają już po uszy świątecznego klimatu, a przy stole każdy już marzy tylko by to się skończyło. Kolejny raz, komercja zabija klimat świąt…Tak się właśnie kończy wyścig „kto pierwszy…” I coś czuję, że dożyję czasów, że „święta ruszą” jeszcze przed 1 listopada…

Pozostając jeszcze w temacie reklam. Zupełnie przypadkiem natknąłem się w telewizji na reklamę Alivia – Fundacja Onkologiczna, która za pomocą spotu rodem niczym z gry video zachęca do wysyłania SMS–ów, z których dochód zostanie przeznaczony na leczenie osób chorych z rakiem. W pierwszej chwili miałem mieszane uczucia, lecz po dłuższym zastanowieniu zdałem sobie sprawę, że lepszego ukazania heroiczności walki z rakiem i pokazaniu pieniędzy jako metafory amunicji w tej walce, nie można było stworzyć. Zatem, duży plus.

  RS Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 17010 

Print Friendly, PDF & Email