Ministerstwo Rozwoju: Wkrótce nowe formy pomocy dla polskiej turystyki

Ministerstwo Rozwoju: Wkrótce nowe formy pomocy dla polskiej turystyki
Fot. RS

Cykl wideokonferencji dla polskich przedsiębiorców, przybliżający im możliwości wsparcia dostępne w ramach tzw. Tarczy antykryzysowej został zorganizowany przez Ministerstwo Rozwoju we współpracy z Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości. Poniedziałkowe webinarium było poświęcone perspektywom polskiej turystyki podczas pandemii koronawirusa oraz portalowi Biznes.gov.pl, który pozwala prowadzić działalność gospodarczą online.

– Turystyka jest taką dziedziną gospodarki, która została bardzo mocno dotknięta epidemią. W ministerstwie przygotowaliśmy rozwiązania, które są dla niej wsparciem – powiedział wiceminister Gut-Mostowy. – Szacujemy, że kilkanaście tysięcy firm z branży turystycznej otrzymało bezpośrednią pomoc w ramach tarczy finansowej na kwotę co najmniej 4 mld zł – uzupełnił. W opinii Guta-Mostowego „najistotniejsze jest to, by znów rozbudzić w Polakach chęć podróżowania i w ramach dobrze rozumianego patriotyzmu gospodarczego stymulować wypoczynek w Polsce” – podkreślił.

Z kolei Dominik Wójcicki, dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Rozwoju przedstawił możliwości, jakie daje przedsiębiorcom portal rządowy Biznes.gov.pl. Poinformował, że obecnie z e-administracji korzysta samodzielnie 75 proc. przedsiębiorstw, a wskaźnik ten rośnie z roku na rok.

– Koncepcja Biznes.gov.pl powstała w 2015 roku i wtedy byliśmy pionierami. Obecnie z fakultatywnej formy załatwiania spraw urzędowych staliśmy się w wielu kategoriach takim must have (red. z ang. muszę mieć) – powiedział Wójcicki. – Biznes.gov.pl to cyfrowe drzwi do rozwoju firmy. Za pierwsze sześć miesięcy tego roku mamy 25 mln odsłon na naszym portalu i to jest prawie 100 proc. wzrostu rok do roku. Jest to stały trend – zaznaczył. Biznes.gov.pl to dwa główne komponenty: usługi online i informacje prawne prezentowane w przystępny sposób. – Jesteśmy częścią rządowego programu tarczy antykryzysowej, na naszym portalu można dowiedzieć się, jakie rozwiązania są w niej przewidziane – mówił przedstawiciel resortu rozwoju. – Przedsiębiorcy są zadowoleni, że poziom e-administracji jest tak wysoki – podkreślił.

Biznes.gov.pl ma bardzo rozbudowaną sekcję z artykułami informacyjnymi, które odpowiadają na potrzeby przedsiębiorców, interpretując i tłumacząc konkretne ustawy. – Z części merytorycznej jesteśmy bardzo dumni, bo to nasz atut. Pod tym względem się wyróżniamy. Lekkość, łatwość, przystępność artykułów, to jest coś, co przedsiębiorcy bardzo doceniają – mówił Dominik Wójcicki. – Informujemy przedsiębiorców o planowanych zmianach prawnych, ułatwieniach czy ulgach. Personalizujemy te tematy i wysyłamy do branży, której one dotyczą – wyjaśnił. – Dużym plusem Biznes gov.pl jest to, że integruje działalność różnych urzędów i jest szansą na uzyskanie bardziej ramowej odpowiedzi na zadane pytania – ocenił Robert Lisicki z Konfederacji Lewiatan. Wójcicki zapowiedział też, że portal ma taką wizję rozwoju, by jak najwięcej usług i informacji podawać w jednym miejscu, niezależnie od tego, którego resortu są to kompetencje. – To, co mamy w planach to dalsza integracja z innymi ministerstwami. Przedsiębiorca szuka wszystkiego w jednym miejscu i nie chce przechodzić między różnymi portalami – wyjaśnił.

Dodał, że do marca 2022 r. jest planowane zakończenie połączenia Biznes.gov.pl i Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG). – Do takiego połączonego projektu, który nazywamy Kontem Przedsiębiorcy po jakimś czasie dołączy moduł e-doręczeń, by można było odbierać pisma urzędowe w formie elektronicznej – powiadomił Wójcicki.

Fot. Rafał Sułek / arch. redakcji
Print Friendly, PDF & Email