Miasto przygotowuje się do zagrażającej nam pandemii grypy AH1N1

Miasto przygotowuje się do zagrażającej nam pandemii grypy AH1N1
Fot. Adminstrator

W Urzędzie Miejskim w Elblągu odbyło się spotkanie Prezydenta Miasta Henryka Słoniny z przedstawicielami administracji zespolonej*. Tematem głównym było przygotowanie do sezonu jesienno – zimowego w kontekście zagrożenia grypą typu AH1N1. Stan przygotowań na ewentualne wystąpienie większej liczbie ataków tego wirusa zaprezentowała dyrektor Szpitala Miejskiego oraz służby epidemiologiczne i weterynaryjne działające na terenie miasta.

– Na wypadek pandemii do przyjmowania pacjentów wytypowane są w naszym województwie dwa szpitale nasz: Szpital Miejski w Elblągu i w Olsztynie. Dysponujemy 25 łóżkami z możliwością dostawki. Aktualnie przygotowujemy leki. W najbliższym czasie ma się odbyć spotkanie z NFZ na temat finansowania tych procedur – podkreślała dyrektor Szpitala Miejskiego, Wiesława Lech.

Dyrektor Powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej, Marek Jarosz zaznaczył, że ich działania opierają się na razie głównie na zapobieganiu wystąpienia zagrożenia.
– Przekazaliśmy szkołom materiały, będziemy uczestniczyć w pogadankach z nauczycielami, uczniami i rodzicami. Zachęcamy również do szczepienia się przeciw grypie sezonowej, bo w naszej opinii jest to najskuteczniejsza forma zapobiegania. W tym celu będziemy prowadzili bardzo szeroką kampanię medialną – podkreślał Marek Jarosz.

Niewykluczone, że dla niektórych grup szczepionki zrefunduje Urząd Miejski. – Zastanawiamy się nad tym, czy nie objąć grup największego ryzyka bezpłatnymi szczepieniami. Szukamy środków finansowych na ten cel – powiedział Prezydent Henryk Słonina.

Podczas spotkania poruszono także temat poprawy warunków pracy służb działających w Elblągu. Prezydent przedstawił koncepcję rozbudowy i modernizacji siedziby Państwowej Straży Pożarnej, połączeniu w niej funkcji związanych z Zarządzaniem Kryzysowym Miasta oraz stacją wyjazdową Pogotowia Ratunkowego. Przedstawicielom administracji zespolonej przedstawiona została również sytuacja finansowa miasta.

*Administracja zespolona jest konstrukcją wprowadzoną w Polsce w ramach reformy administracji z 1998 r. W stopniu powiatowym wyraża się w nazwie – administracja zespolona.

Do powiatowej administracji zespolonej zaliczamy:
– Komendę Miejską Państwowej Straży Pożarnej
– Komendę Miejską Policji
– Powiatową Stację Sanitarno – Epidemiologiczną
– Powiatowy Inspektorat Weterynarii
– Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego
– Powiatowy Urząd Pracy w Opolu  Oprac. AŚ Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 4215

Print Friendly, PDF & Email