Gdyńskie Centrum Kontaktu załatwi sprawy w języku migowym

Gdyńskie Centrum Kontaktu załatwi sprawy w języku migowym
Fot. Adminstrator

Osoby niesłyszące będą mogły bez problemu porozumieć się przy załatwianiu na odległość urzędowych spraw w gdyńskim magistracie. Miasto dzięki środkom z PFRON stworzy w Gdyńskim Centrum Kontaktu miejsce pracy dla osoby z niepełnosprawnością, która będzie pośredniczyć przy obsłudze osób głuchych. Ponadto procedury urzędowe w BIP doczekają się tłumaczenia na język migowy.

– To zmiana, która z pewnością ucieszy osoby z niepełnosprawnością słuchu i mowy – Gdynia pozyskała środki, dzięki którym powstaną nowe udogodnienia dla głuchych. To 33 700 złotych z Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych. Pieniądze pozwolą na utworzenie i wyposażenie nowego stanowiska pracy w Gdyńskim Centrum Kontaktu – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent ds. jakości życia.

25 listopada dyrektor pomorskiego oddziału PEFRON Dariusz Majorek oraz wiceprezydent Bartosz Bartoszewicz podpisali umowę na realizację działań aktywizacyjnych w ramach programu „Stabilne zatrudnienie” – osoby niepełnosprawne w administracji i służbie publicznej.

Dzięki dotacji w Gdyńskim Centrum Kontaktu – jednostce odpowiedzialnej za bezpośredni kontakt z mieszkańcami i klientami urzędu w formie miejskiej infolinii – zostanie zatrudniona osoba z niepełnosprawnością, która będzie odpowiedzialna m.in. za prowadzenie komunikacji dla osób głuchych w formie wideorozmów czy czatu. Dzięki temu klienci z tym typem niepełnosprawności będą mogli zapytać o sposób załatwienia sprawy urzędowej, niezbędne dokumenty, druki czy opłaty.

Nowej wersji, w polskim języku migowym, doczekają się też wszystkie procedury urzędowe dostępne na stronie gdyńskiego Biuletynu Informacji Publicznej. Przetłumaczenie pozwoli samodzielnie uzyskać informacje dotyczące pracy urzędu i spraw do załatwienia.

Ponadto, nie licząc bezpośredniej obsługi osób z niepełnosprawnościami, nowy pracownik będzie też prowadzić szkolenia dla urzędników z języka migowego oraz ze sposobu obsługi osób głuchych.

Źródło: gdynia.pl
Print Friendly, PDF & Email