Gdynia: „Wszyscy jesteśmy z tej samej bajki”

Gdynia: „Wszyscy jesteśmy z tej samej bajki”

Gdynia i Fundacja Dogiq zorganizowała wyjątkową kampanię, która potrwa do piątku (12 października). Projekt edukacyjno–uwrażliwiający ma na celu przełamanie stereotypów w odniesieniu do osób z niepełnosprawnościami, a ponadto uczy prawidłowych zachowań w stosunku do zwierząt.

W trwającym tygodniu gdyńskie przedszkolaki odwiedzą wyjątkowi edukatorzy. Będą to osoby z niepełnosprawnościami wraz ze swoimi psami asystującymi. To w ramach programu ,,Wszyscy jesteśmy z tej samej bajki”, który zainaugurowano w poniedziałek w gdyńskim magistracie. 

– W Gdyni od lat realizujemy program „Gdynia bez barier", którego celem jest przełamywanie stereotypów związanych z postrzeganiem osób z niepełnosprawnością. Te wynikają niestety często z niewiedzy czy braku zrozumienia – mówi Bartosz Bartoszewicz, wiceprezydent Gdyni ds. jakości życia. – Nie mam wątpliwości, że program „Wszyscy jesteśmy z tej samej bajki” znakomicie wpisze się w strategię naszego miasta. I wpłynie pozytywnie nie tylko na dzieci, ale także na dorosłych mieszkańców Gdyni – podkreśla.

– Chcę podkreślić wyjątkowość tej kampanii, dlatego że jej charakter jest edukacyjno–uwrażliwiający. Z jednej strony wykorzystujemy materiały dydaktyczne, z drugiej chcemy trafić do serca. Radość z pomagania innym jest nieoceniona i warto tego uczyć, zwłaszcza dzieci w wieku przedszkolnym – dodaje Aneta Graboś, prezes Fundacji Dogiq.

Kampania ,,Wszyscy jesteśmy z tej samej bajki” bazuje na znanym wszystkim motywie z bajki o Czerwonym Kapturku. Nawiązanie do baśniowego świata ma pomóc dzieciom w przyswojeniu często trudnych treści w sposób dla nich zrozumiały.

– Można spytać, po co kolejna kampania społeczna. Przecież wszystkie sprawy są oczywiste – trzeba być tolerancyjnym, dobrym, pomagać innym. Ale okazuje się, że w praktyce tak nie jest. Nawet najdoskonalsze ustawy nic nie zmienią, jeżeli my sami nie będziemy wiedzieli jak się zachowywać. Małe dzieci są najwdzięczniejszym materiałem, jeżeli chodzi o tego typu zmiany świadomości oraz postaw, ponieważ są ufne i otwarte – mówi Beata Wachowiak–Zwara, pełnomocnik prezydenta Gdyni ds. osób z niepełnosprawnością. – Chcemy, żeby wiedziały, że niepełnosprawność nie jest przeszkodą w realizacji planów i marzeń — dodaje.

Zespoły edukacyjne odwiedzają maluchy, ucząc je wrażliwości na potrzeby innych, w tym kolegów i koleżanek z niepełnosprawnością. Dzieci poznają także wiele ciekawych rzeczy o psach asystujących i o ich pracy. Do szczególnie ważnych należą zasady, jakich należy przestrzegać, gdy znajdziemy się w obecności osoby, której towarzyszy pies. Celem kampanii jest również aktywizacja osób z niepełnosprawnością i zachęcenie ich do działań w przedszkolach.

Więcej informacji o kampanii i psich asystentach TUTAJ

Kampania została zainaugurowana w poniedziałek, 8 października w Urzędzie Miasta Gdyni i potrwa do piątku, 12 października. Jej organizatorami są: Gdynia i Fundacja Dogiq.

Źródło: gdynia.pl

Fot. Jan Ziarnicki

  Red. Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 19009 

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.