Gdynia: Urząd Miasta na pełnych obrotach

Gdynia: Urząd Miasta na pełnych obrotach
Fot. pixabay.com

Od początku czerwca w Urzędzie Miasta Gdyni więcej spraw można załatwić osobiście. Warunkiem jest dokonanie wcześniejszej rezerwacji, ponieważ zgodnie z prawem instytucja może jednocześnie przyjąć jedną osobę na każde stanowisko obsługi.

Od czerwca możliwe są wizyty w Sali Obsługi Mieszkańców, Urzędzie Stanu Cywilnego oraz w Wydziale Dochodów. Dodatkowo na miejsce spotkań z interesantami wykorzystywane są też pomieszczenia w Miejskiej Informacji Turystycznej (w budynku przy ul. 10 Lutego 24).

Nadal zamknięta jest Kancelaria Ogólna, dlatego wciąż można korzystać z wrzutni przy wejściu głównym do obu budynków magistratu: przy al. Marsz. Piłsudskiego i przy ul. 10 Lutego.

– Zdajemy sobie sprawę, że w niektórych przypadkach szybciej i łatwiej jest porozumieć się w bezpośrednim kontakcie z urzędnikiem. Dlatego razem ze zmianami dotyczącymi przyjmowania mieszkańców w urzędzie, przygotowaliśmy też sposób rezerwacji, który zapewnia maksymalnie sprawną i bezpieczną obsługę – mówi Rafał Klajnert, dyrektor Urzędu Miasta Gdyni.

Jak się umówić do urzędu?

Warunkiem skorzystania z bezpośredniej obsługi w Urzędzie Miasta jest wcześniejsze umówienie wizyty.Rezerwacji można dokonać w każdy piątek od godziny 07:00 do wyczerpania się puli miejsc. Rezerwacji dokonuje się na kolejny tydzień od poniedziałku do piątku. W pozostałe dni rezerwacja jest możliwa, ale uzależniona od dostępności wolnych miejsc.

Od 8 czerwca działa również rejestracja internetowa, z której mogą korzystać posiadacze Karty Mieszkańca po adresem gdynia.pl/konto.

Niezbędna lista telefonów kontaktowych:

  • Referat Praw Jazdy i Rejestracji Pojazdów:
    • komórka rejestracji pojazdów – 58 668 87 35 oraz 58 668 87 36,
    • komórka praw jazdy – 58 668 87 42 oraz 58 668 87 43,
  • Referat Dowodów Osobistych – 58 668 87 05 oraz 58 668 87 15,
  • Referat Ewidencji Ludności i Meldunków – 58 668 87 29 oraz 58 668 87 30,
  • Urząd Stanu Cywilnego – 58 668 81 21.

Osoba rezerwująca wizytę musi podać imię i nazwisko oraz numer telefonu, opcjonalnie adres e-mail, na który zostanie wysłane potwierdzenie rezerwacji z datą i godziną. W przypadku braku konta mailowego dane zostaną przekazane telefonicznie.

Rejestracja zgonów bieżących w Urzędzie Stanu Cywilnego odbywa się tak, jak do tej pory od poniedziałku do piątku w godz. 8:00-14:00, bez konieczności wcześniejszego umawiania wizyty.

Wszyscy urzędnicy są wyposażeni w identyfikatory, środki ochrony osobistej oraz płyny dezynfekcyjne.

Regulamin rezerwacji jest dostępny w Biuletynie Informacji Publicznej.

Magdalena Śliżewska
Fot. pixabay.com

Print Friendly, PDF & Email