Edukacja: YouTube dla nauczycieli, czyli jak wykorzystać nowe technologie

Edukacja: YouTube dla nauczycieli, czyli jak wykorzystać nowe technologie

Własny kanał na YouTube, klipy o tematyce biologicznej, transmisje na żywo oraz elementy gamifikacji – to tylko niektóre z metod, które Małgorzata Brodecka, nauczycielka 17. LO w Gdyni, wykorzystuje na co dzień w pracy z młodzieżą. O innowacyjnych metodach nauczania w oparciu o własne filmy, opowie 8 maja, podczas spotkania Edu Generator, organizowanego przez Gdański Inkubator Przedsiębiorczości STARTER. 

– W STARTERZE motywujemy nauczycielki i nauczycieli do zdobywania nowych kompetencji i wymiany doświadczeń. Uczenie innych to wyzwanie, które wymaga ciągłego samorozwoju, inspiracji i sieci współpracy. Świetna frekwencja na spotkaniach z cyklu Edu Generator pokazuje, że edukatorzy chcą korzystać z innowacyjnych rozwiązań i narzędzi,  rozwijać się i zmieniać polskie szkoły – mówi Anna Knoff, koordynatorka wydarzenia z Gdańskiego Inkubatora Przedsiębiorczości STARTER.

Czasy, kiedy szkoła miała monopol na nauczanie, bezpowrotnie minęły. To istotny element tego procesu, ale ogromną część wiedzy, młodzież zdobywa w środowisku pozaszkolnym – poprzez pasje, Internet, kontakty z innymi ludźmi, wizyty w ośrodkach kultury. Nauczyciele stoją dziś przed ogromnym wyzwaniem. Jak zainteresować i zainspirować młode pokolenie?

Nowe technologie i pracę dydaktyka w wyjątkowy sposób łączy nauczycielka 17. Liceum Ogólnokształcącego w Gdyni – Małgorzata Brodecka. Pasjonatka muzyki, autorka piosenek i klipów o tematyce biologicznej, które tworzy, by ułatwić swoim uczniom przyswajanie trudnych, biologicznych pojęć. Jej realizacje znaleźć można na YouTube i powtórzyć przed sprawdzianem. O edukacji, prowadzeniu zajęć w oparciu o własne filmy,  a także o tym, że gamifikacja i transmisje na żywo to przyszłość nauczania biolożka, opowie podczas warsztatów EduGenerator, które odbędą się 8 maja w Gdańskim Inkubatorze Przedsiębiorczości STARTER.

"Z zarodników pełnych sprytu powstaje gametofitu, pokolenie płciowe co gamety daje nowe. Plemnia, rodnia tam powstają, w kropli wody przepływają. No i mamy zapłodnienie, tajemnicze połączenie" – to fragment rapu Małgorzaty Brodnackiej, który w sieci ma prawie 4 tysiące wyświetleń.

– Biologia to trudny przedmiot, który pełen jest skomplikowanych definicji i pojęć. Pani Małgorzata stara się, aby przekazać nam wiedzę w prosty i przyjemny sposób, by do nas dotarła – mówił jeden z uczniów 17. LO w Gdyni, podczas materiału, który telewizja TVN realizowała na temat nauczycielki.

Platforma YouTube to doskonały sposób dotarcia do młodych ludzi.  Oprócz vlogów popularnych blogerów, porządnej dawki plotek, można znaleźć tam kanały informacyjne i edukacyjne. Arlena Witt, z wykształcenia filolog, niegdyś nauczycielka języka angielskiego prowadzi tam kanał „Po Cudzemu”. Popularny videoblog, na którym Arlena w prosty i zabawny sposób uczy angielskiego. Jakiego czasu użyć? Kiedy zastosować „a”, „an”, a kiedy „the”? Czym się różni „must” od „have to”? Po co są „phrasal verbs” i jak się ich nauczyć? – to tylko niektóre z zagadnień, których młodzież może nauczyć się z YouTube. 

Spotkanie w ramach cyklu Edu Generator odbędzie się 8 maja 2018 roku o godzinie 14.00 w STARTERZE. Więcej informacji o idei spotkań oraz zapisy, dostępna są na stronie http://www.edugenerator.inkubatorstarter.pl. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny, jednak liczba miejsc jest ograniczona: https://edukacjaprzezyoutube.evenea.pl/

  Olimpia Schneider Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 18028 

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.