Edukacja: Jak wspierać ucznia z niepełnosprawnością intelektualną?

Edukacja: Jak wspierać ucznia z niepełnosprawnością intelektualną?
Fot. Adminstrator

Ośrodek Rozwoju Edukacji wydał publikację w której podejmuje próbę uzasadnienia szczególnej potrzeby indywidualizacji pracy z uczniami. z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, bowiem stanowią oni najliczniejszą grupę dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi w szkołach ogólnodostępnych i integracyjnych. Zawarte w materiale propozycje i wskazówki mogą być inspiracją w tworzeniu odpowiednich warunków do rozwoju i nauki.

Niepełnosprawność intelektualna może utrudniać naukę, obniżać poziom kompetencji rozwojowych, a także znacząco wpływać na integrację dziecka w społeczności szkolnej. Przy zastosowaniu odpowiednich metod stymulujących rozwój emocjonalno–społeczny, intelektualny, twórczy i estetyczny uczeń z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim jest w stanie wiele się nauczyć, ukończyć szkołę podstawową i ponadpodstawową, zdobyć zawód, znaleźć pracę, a w przyszłości prowadzić samodzielne życie, na miarę swoich możliwości. Zagadnienie wymaga głębokiej refleksji, zmierzającej do zmiany nastawienia oraz poszukiwania kreatywnych rozwiązań, które będą sprzyjały tworzeniu korzystnych warunków edukacyjnych i wychowawczych.

Publikacja do pobrania TUTAJ 

  ore.edu.pl Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 15075 

Print Friendly, PDF & Email