Dostępność: Podróż pociągiem: łatwiej i wygodniej

Dostępność: Podróż pociągiem: łatwiej i wygodniej

PKP Intercity wprowadza rozwiązania, które umożliwią osobom z niepełnosprawnościami łatwiejsze planowanie wyjazdów i wygodne podróżowanie. Służy temu między innymi specjalna zakładka na stronie przewoźnika, gdzie można znaleźć informacje na temat pociągów z udogodnieniami czy możliwości asysty.

Niedawno wydany poradnik savoir–vivre’u (o którym można przeczytać TUTAJ), nowa zakładka z informacjami dla niepełnosprawnych, wyszukiwarka, która pomoże zaplanować podróż , od października jasno opisane  procedury organizowania pomocy i przejazdów osób z niepełnosprawnościami – przewoźnik wprowadza zmiany, które zdają się odpowiadać na potrzeby osób niepełnosprawnych.

Nowa zakładka na stronie PKP Intercity zawiera informacje, dzięki którym osoby z niepełnosprawnością będą mogły przygotować się do podróży. Planowanie wyjazdu warto zacząć od sprawdzenia czy skład, którym planujemy jechać odpowiada naszym potrzebom.

Na udogodnienia mogą liczyć osoby z ograniczoną mobilnością: część pociągów posiada windę lub platformę, w składach zespolonych (w Pendolino, PesaDARCIE i Flircie3) przestrzeń dla wózkowiczów znajduje się w okolicy strefy gastronomicznej, a toalety są wyposażone w przyciski alarmowe. Z kolei osobom z dysfunkcją wzroku łatwiej będzie poruszać się pociągami typu EZT, w których miejsca siedzące oznaczono alfabetem Braille’a.

W znalezieniu odpowiednio dostosowanego składu pomoże specjalna wyszukiwarka. Wystarczy określić szczegóły przejazdu, by dowiedzieć się, który pociąg posiada potrzebne udogodnienia. Informacje na ten temat można również uzyskać w Centrum Obsługi Klienta, w kasie biletowej oraz na Infolinii PKP Intercity.

Pomoc w pociągu

Zakupienie biletu z wyprzedzeniem umożliwi komfortową jazdę składem na przystosowanym do tego celu miejscu. Osoby o ograniczonej mobilności mogą liczyć na wsparcie drużyny konduktorskiej, która pomoże np. rozłożyć platformę na peronie lub uruchomi windę. Obsługa pociągu udzieli również informacji na temat trasy, udogodnień składu czy zasad bezpieczeństwa.

Warto pamiętać, że aby móc skorzystać z asysty, przejazd należy zgłosić nie później niż 48 godzin przed planowanym rozpoczęciem podróży.

– Naszym priorytetem jest zagwarantowanie wszystkim grupom pasażerów komfortowego i bezpiecznego przejazdu. Poprzez wdrożenie nowych zasad chcemy zapewnić odpowiednie warunki przejazdu osobom z niepełnosprawnościami, gwarantujące zarówno bezpieczeństwo podróżnego, jak i personelu, który na co dzień udziela pomocy na pokładach składów PKP Intercity – mówi Marek Chraniuk, prezes zarządu PKP Intercity.

Formularz asysty znajduje się na stronie przewoźnika. Można tam również zgłosić przejazd, zakupić bilet, a także znaleźć informacje o warunkach korzystania z zastępczej komunikacji autobusowej.  

Formularz asysty znajduje się na stronie przewoźnika. Można tam również zgłosić przejazd, zakupić bilet, a także znaleźć informacje o warunkach korzystania z zastępczej komunikacji autobusowej. Poglądowa wersja nowej zakładki jest dostępna TUTAJ.

Źródło: PKP Intercity

  oprac. MS Wersja archiwalna wpisu dostępna pod adresem: http://razemztoba.pl/beta/index.php?NS=srodek_new_&nrartyk= 16589 

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.