Dopisz się do spisu wyborców

Dopisz się do spisu wyborców

Wyjeżdżacie i 13 października nie będzie Was w miejscu, w którym mieszkacie na stałe, a mimo to chcielibyście wziąć udział w wyborach? Dopiszcie się do spisu wyborców. Dzięki temu będziecie mogli zagłosować poza miejscem stałego zamieszkania. Nie zwlekajcie – na skorzystanie z tej usługi macie czas tylko do 8 października. Od początku września do dzisiaj z e-usługi Dopisz się do spisu wyborców skorzystało niemal 20 tysięcy osób.

Jeśli macie pewność, że w dniu wyborów nie będzie Was w domu – dopiszcie się do spisu wyborców w miejscu, w którym akurat będziecie. Najprostszym rozwiązaniem jest załatwienie tej sprawy przez internet. Jeśli jednak chcesz zrobić to tradycyjnie więcej informacji na ten temat znajdziesz TUTAJ.

Nie warto czekać do ostatniej chwili, gdyż cała procedura może potrwać kilka dni. Urzędnik najpierw musi sprawdzić dane podane przez ciebie we wniosku i skontaktować się z urzędem gminy, który wpisał cię do rejestru wyborców. Dopiero wtedy może dopisać cię do spisu wyborców w miejscu, w którym będziesz przebywał.

Ważne: Wniosek o dopisanie do spisu wyborców można wysłać najpóźniej 5 dni przed wyborami, czyli do 8 października.

– Dlatego warto działać z odpowiednim wyprzedzeniem. Zanim urzędnik dopisze nas do spisu wyborców, najpierw musi odebrać i rozpatrzyć wniosek – przypomina minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Elektronicznie dopisanie do listy wyborców. Jak to zrobić?

Jedynym, co powinniście przygotować, aby skorzystać z tej e-usługi jest profil zaufany (lub e-dowód, jeśli go macie) i adres, pod którym będziecie w dniu wyborów. Co dalej?

Krok 1: na GOV.PL wybierz kartę Meldunek i wybory, a następnie e-usługę Dopisz się do spisu wyborców.

Krok 2: Kliknij przycisk Dopisz się do spisu wyborców i zaloguj się profilem zaufanym (lub e-dowodem).

Krok 3: Wypełnij wniosek. Wskaż powód, dla którego chcesz dopisać się do spisu wyborców.

Krok 4: Sprawdź wniosek i podpisz go elektronicznie profilem zaufanym (lub e-dowodem).

Potwierdzenie złożenia wniosku otrzymasz na swoją skrzynkę Mój GOV i podany we wniosku adres e-mail.

Jeśli urzędnik stwierdzi we wniosku braki lub błędy, skontaktuje się z Tobą: telefonicznie, pocztą tradycyjną, e-mailem lub przez skrzynkę Mój GOV.

Sprawdzaj swoją skrzynkę – jeśli odpowiesz na wiadomość urzędnika, przyspieszy to załatwienie sprawy.

Przed udaniem się do lokalu wyborczego koniecznie sprawdź, czy dopisano Cię do spisu wyborców.

Wniosek zawiera prośbę o powiadomieniu Cię na twój adres e-mail o dopisaniu do spisu wyborców. Jeżeli nie otrzymasz odpowiedzi w ciągu 3 dni, skontaktuj się z urzędem. Usługa jest bezpłatna. E-usługa Dopisz się do spisu wyborców będzie dostępna do wtorku 8 października do godz. 23:59.

Sprawdzaj swoją skrzynkę!

Sprawdzaj swoją skrzynkę Mój GOV. To naprawdę ważne. Dlatego, aby ułatwić Wam to zadanie, przygotowaliśmy krótki opis tego, co zrobić by ta czynność nie była zbyt uciążliwa i aby żadna ważna wiadomość od urzędnika Wam nie umknęła.

Oto jak ustawić powiadomienia e-mailowe o nowych wiadomościach na skrzynce Mój GOV:

Krok 1: Zaloguj się na swoje konto na Mój GOV.

Krok 2: Wejdź w Moja skrzynka (menu po lewej stronie).

Krok 3: Wybierz Ustawienia (serwis automatycznie przeniesie Cię na stronę ePUAP)

Krok 4: W opcji Operacje Zaznacz zawsze jako opcję otrzymywania powiadomień.

Krok 5: Zapisz zmiany.

Od teraz po przyjściu każdej wiadomości z urzędu dostaniesz maila na swoją prywatną skrzynkę. Pamiętaj, aby podawać ten adres w wysyłanych wnioskach.

Wyślij komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.